arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۴۷۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

ظریف: اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان به برجام کند عمل می‌کنند/ منتظرشان نمی‌مانیم مگر اینکه گام عملی اتخاذ کنند/ گزینه‌های زیادی بعد از خروج آمریکا از برجام داریم

وزیر خارجه کشورمان گفت: گزینه های زیادی بعد از خروج آمریکا از برجام داریم و هرگاه مصلحت ملی اقتضا کند این گزینه ها را به کار می گیریم.ظریف درباره خروج امریکا از سوریه گفت: حضور آمریکا در سوریه از همان ابتدا غیرقانونی بود، آمریکا بطور مطلق با داعش نجنگید و حضور آن به نفع ملت سوریه و یا با موافقت دولت آن کشور نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه گزینه های زیادی بعد از خروج آمریکا از برجام داریم گفت: اروپایی ها در انجام تعهداتشان به برجام کُند عمل می کنند، ما منتظرشان نمی مانیم مگر اینکه گام عملی اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: حضور آمریکا در سوریه از همان ابتدا غیرقانونی بود، آمریکا بطور مطلق با داعش نجنگید و حضور آن به نفع ملت سوریه و یا با موافقت دولت آن کشور نبود.

وی افزود: ما اطلاعات کافی در رابطه با برنامه های آمریکا در سوریه نداریم به همین دلیل موضع مشخصی اتخاذ نمی‌کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: نگرانی ترکیه از عملیات تروریستی را درک می‌کنیم و هرگونه اقدام نظامی لازم است با هماهنگی دولت سوریه اتخاذ شود. ما همیشه به دوستانمان در ترکیه گفتیم که عملیات نظامی بدون موافقت دمشق نمی تواند به حل بحران کمک کند.

ظریف با اشاره به اینکه ایران آماده است تا امنیت منطقه مشترک باشد و هیچ یک از کشورها برعلیه کشور دیگری نباشند افزود: سعودی ها ده ها میلیارد دلار در جنگ یمن هزینه کردند اما چه چیزی را محقق کردند؟

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با خروج آمریکا از برجام گفت: گزینه های زیادی بعد از خروج آمریکا از برجام داریم و هرگاه مصلحت ملی اقتضا کند این گزینه ها را به کار می گیریم.

وی در رابطه با نقش اروپایی ها در برجام گفت: اروپایی ها در اجرای تعهداتشان به توافق هسته ای کُند عمل می‌کنند، ما منتظرشان نخواهیم ماند مگر اینکه گام های عملی اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
1
مرگ یه بار شیون یه بار خودتم میدونی وزیر عزیزم رکب خوردیم اینا دستشون تو یه کاسست هیچ تعهدی ندارن هیچ غلطیم نکردن و نمیکنن سال جدیدم اومد از ابان به دی و حالام که عید و تعطیلاتو هیچی بیخیال برجامو بیخیال شین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
2
به نظر میاد که این گزینه های ما برای بعد از خروج آمریکا از برجام بیشتر شبیه بگم بگم های یه بنده خداییه و از توش چیزی درنمیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
1
ای کاش از همون ابتدا به حرف رهبر عزیزمان گوش میکردیم گر چه هنوزم دیر نشده
الهام عج لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
حتی اگه اروپا هم به تعهداتش عمل نکند وبخاطر تحریم های امریکا از برجام خارج بشه این بهترین هدیه به ترامپ هست تا دنیا را علیه ما بسیج کند. پس اقای ظریف لطفا دست از تهدید و رجزخوانی بردار و فعلا با چین و روسیه لنگان لنگان راه بیا تا انتخابات بعدی امریکا .من که یک فرد عادی هستم این را می فهمم حتما رجال سیاسی بیشتر درک می کنند . پس لطفا به دام ترامپ نیفتید چون ما که بمب نمی خوایم بسازیم پس چرا تهدید الکی می کنیم و غنی سازی زیاد فقط برا پز دادن است و بس
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
خدا رو شکر ، اونا منتظر مان نه ما منتظر اونا!!!!!
نظرات بینندگان