arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

سیاست های تکنولوژیک چین محدودتر می شود / انتقال فناوری مطلقا ممنوع!

گزارشهای جدید از پکن حکایت از آن دارند که چینی ها قصد دارند صادرات تکنولوژی را محدودتر از همیشه پیگیری کنند. این موضوعی است که بسیار مهم و قابل تامل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزارشهای جدید از پکن حکایت از آن دارند که چینی ها قصد دارند صادرات تکنولوژی را محدودتر از همیشه پیگیری کنند. این موضوعی است که بسیار مهم و قابل تامل است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی منابع محلی در چین می گویند، دولت قصد دارد یک قانون جدید برای جلوگیری از انتقال فناوری ایجاد کند. احتمال می رود دولت چین با تصویب این قانون عملا بر غیر قانونی بودن انتقال تکنولوژی تأکید کند.

پیش نویس قانون مذکور خواستار ممنوعیت دولت های محلی برای ارتباط با کسب و کارهای خارجی و  انتقال تکنولوژی  یا  به عبارتی دقیق تر غیرقانونی اعلام کردن دسترسی خارجی ها به بازار داخلی است.

از مدت ها پیش، چین معتقد است که انتقال فناوری های داخلی به دیگر کشورها مخالف سیاست های این کشور است. اما روند فعالیت شرکت های چند ملیتی و فعال در عرصه انتقال تکنولوژی ادامه داشت.

اکنون گزارش شده  که چین قوانینی جدید درباره سرمایه گذاری خارجی را بررسی می کند که بر عدم قانونی بودن انتقال فناری ها اجباری تاکید می کند. این عمل  را می توان یکی از مهمترین رفتارهای تلافی جویانه پکن علیه واشنگتن دانست که بر اساس رقابت در خصوص تعرفه های دو جانبه بین دو اقتصاد بزرگ جهان رخ می دهد.

لی برانتر، استاد اقتصاد و سیاست عمومی دانشگاه کارنگی ملون، در این خصوص می گوید: "طیف گسترده ای از کارشناسان و ناظران بازار موافقند که طی سال های اخیر چین مجبور بود شرکت های چند ملیتی خارجی  را به شرکای بومی تبدیل کند. این شرکت ها  به عنوان یک شرط مهم برای دسترسی به بازار بین الملل محسوب می شد، اما بالا گرفتن تنش های بین پکن و واشنگتن، عملا ادامه این مسیر را غیرممکن کرده است.".

این قانون در شرایطی مطرح می شود که در حال حاضر واشنگتن و پکن در حال تلاش برای مذاکره بر توافق در خصوص جنگ تجاری خود هستند و وعده داده اند تا تعرفه های جدید برای کالاهای وارداتی  را توقف کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
1
این اقدام چین بیشتر به ضرر کشورهایی مثل ایرانه که در زمان تحریم ها با تکنولوژی های چینی عقب ماندگی خودمون رو جبران. می کردیم نه پاسخ. قاطع به امریکا.
نظرات بینندگان