arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۷

غذاهای روباتیک به سبک خرده فروشی سرشناس آمریکا / روبات ها وارد آشپزخانه والمارت شدند

خرده فروشی سرشناس آمریکایی از جدیدترین روبات خود رونمایی کرد. والمارت تصمیم گرفته است برای انجام کارهای آشپزخانه از روبات همبرگر زن کمک بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خرده فروشی سرشناس آمریکایی از جدیدترین روبات خود رونمایی کرد. والمارت تصمیم گرفته است برای انجام کارهای آشپزخانه از روبات همبرگر زن کمک بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حضور روبات ها در مشاغل مختلف عادی شده و این بار نوبت به والمارت رسیده که از روبات اختصاصی خود در آشپزخانه رونمایی کند.  این روبات که Flippy نام دارد، یک دستیار آشپزخانه قدرتمند است که می تواند بسیاری از وظایف آشپزخانه شامل سرخ کردن همبرگر، آماده کردن و خرد کردن محتویات لازم به عنوان مخلفات را نیز انجام دهد.

شرکت سازنده روبات Flippy نخستین بار این روبات را در مرکز آشپزی و نوآوری خود در بنتونویل، آرکانزاس آزمایش می کند تا ببیند آیا این روبات می تواند وظایف بیشتری را در فروشگاه ها انجام دهد یا خیر.این روبات به شیوه ای طراحی شده که به راحتی توانایی همکاری با انسان ها را در محیط آشپزخانه داراست.

این روبات می تواند به طور خودکار وضعیت مواد غذایی را که در حال سرخ شدن هستند تشخیص دهد. چرا که مجهز به ابزارهای متعددی مثل هوش مصنوعی متصل به فضای ابری، سنسورهای لیزری و اسکنرهای سه بعدی وحرارتی است که روند شناسایی و نظارت را تسهیل می کند.

البته در حال حاضر این روبات نمی تواند به تنهایی  یک آشپزخانه یا غذاخوری را مدیریت کند، بنابراین نیاز به یک ناظر دارد، اما تیم طراح می گویند به زودی این مشکل را هم حل خواهند کرد و روبات هوشمند خود را به تنهایی به آشپزخانه می فرستند.

البته این نخستین حضور روبات مذکوردر فضای حرفه ای نیست و پیش از این برای کار در ورزشگاه شهر لس آنجلس و خدمات دهی به تماشاچیان فعالیت کرده است.جالب است بدانید کباب های تنوری این روبات مذکور در این ورزشگاه معروف بوده است.

مسئول بخش منابع انسانی والمارت در خصوص استفاده از این روبات می گوید؛ هدف ما از ارائه این روبات به آشپزخانه ها، پر کردن خلاء نیروهای با مهارتی است که به روزهای بازنشستگی خود ندیک می شوند و البته مایلیم تعامل انسان و روبات را در مجموعه والمارت ارتقاء دهیم.

پشبینی می شود به زودی شاهد حضور Flippy را در رستوران ها، کافی شاپها و مکان های دیگری که با آشپزخانه سر و کار دارند باشیم.

 

نظرات بینندگان