arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

شفاف سازی جنجالی غول شبکه های اجتماعی / توییتر انواع درخواستهای دولتی سال 2018 را علنی کرد

توییتر در جدیدترین گزارش خود آمارهایی جالب توجه را منتشر کرده است که از درخواستهای دولتی تا ماجراهای پشت پرده نقض حریم خصوصی کاربران گسترده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توییتر در جدیدترین گزارش خود آمارهایی جالب توجه را منتشر کرده است که از درخواستهای دولتی تا ماجراهای پشت پرده نقض حریم خصوصی کاربران گسترده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، توییتر در گزارش شفاف سازی خود، جزئیاتی فوق العاده را توضیح داده است. این غول شبکه های اجتماعی رای نخستین بار، پرده از درخواست های دولتی برای دسترسی به اطلاعات و حذف محتواها و ... بر می دارد.

این گزارش نیمه اول سال 2018 را پوشش می دهد و نیمه نهایی سال 2018 را در سال آینده به روز رسانی خواهد کرد، که معمولا در سه ماهه اول سال منتشر می شود.

بر اساس گزارش توییتر تقریبا 80 درصد  کشورها از توییتر درخواست هایی داشته اند که این رقم بیش از دو برابر در مقایسه با دوره گزارش قبلی است."حدود 87 درصد از این تقاضاها از دو کشور به دست آمد: روسیه و ترکیه. در مجموع درخواست های قانونی برای حذف محتوا از 38 کشور مختلف برای مجموع 27811 حساب توییتری به دست آمده است.

هنگامی که صحبت از  درخواست های اطلاعاتی به دست می آید، توییتر در مقایسه با دوره گزارش قبلی، 10 درصد افزایش درخواست را تجربه کرده است. ایالات متحده بیشترین تعداد درخواست های اطلاعاتی را با 2231 درخواست در مجموع برای 9،226 حساب داشت. طبق گزارش مذکور، این تقریبا یک سوم تمام درخواست های توییتر برای نیمه اول سال را شامل می شود.

توییتر با 76 درصد درخواست های اطلاعاتی ایالات متحده موافقت کرده است. همچنین 99 درخواست حذف حساب از سوی آمریکا اعلام شده  که توییتر با این درخواست ها موافق نبود.

در طول شش ماه اول سال بیش از 58،000 اخطاریه از سوی توییتر دریافت شده که بر 197607 حساب تاثیر گذار بود. توییتر محتواهای مخرب  را در 70 درصد از این موارد حذف کرد.

گزارش توییتر نشان می دهد این حساب ها اغلب حاوی 6 دسته اصلی می شود: سوء استفاده، استثمار جنسی کودکان، رفتار نفرت پراکن ، انتشار اطلاعات خصوصی، رسانه های تروریستی و تهدیدات خشونت آمیز. در مجموع 6،229،323 حساب کاربری برای نقض قوانین به توییتر گزارش شده است. در 605،794 حساب تعلیق انجام شده است.

به طور کلی، توییتر در مجموع 487،363 حساب را به علت  تخلفات و سوءاستفاده جنسی از کودکان به حالت تعلیق درآورده است.علاوه بر این، 4،020،893 گزارش هرزنامه از کاربران توییتر نیز دریافت شده است.

نظرات بینندگان