arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۴۳
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

سکته راننده و واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات / ۸ نفر کشته و ۲۸ تن مجروح شدند / اورژانس: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید باید بررسی شود / انتقال مصدومان به ۵ بیمارستان / واحد علوم و تحقیقات تا اطلاع ثانوی تعطیل شد / پلیس: اتوبوس واژگون شده در اختیار دانشگاه آزاد بود +فیلم

در حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تا کنون ۸ نفر جان خود را از دست داده و ۲۸ نفر مجروح شدند. از این هفت نفر، دو دانشجو دختر و پنج دانشجو پسربودند. مصدومان حادثه نیز پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی(ره) و شریعتی انتقال یافتند. معاون فرهنگی دانشگاه آزاد هم گفته: طبق گفته شاهدان عینی سکته راننده دلیل واژگونی اتوبوس دانشجویان بوده است. با این حال، اورژانش، سکته راننده را نیازمند بررسی دانسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات  / اورژاس: ۷ نفر کشته و ۲۸ تن مجروح شدند

رئیس مرکز اورژانس تهران از کشته و زخمی شدن ۳۵ نفر بر اثر واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، پیمان صابریان درباره جزییات این حادثه گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۲۰ ظهر امروز (سه شنبه) در دانشگاه علوم و تحقیقات رخ داده است.

وی با اشاره به اعزام اورژانس هوایی به این حادثه گفت: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله یک بالگرد اورژانس،۱۵ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس، ۲ دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه ۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو دانشجوی دختر و پنج دانشجویان پسر - جان باختند و ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

سید جلال ملکی نیز در این باره گفت: در ساعت ۱۲ و ۲۲ امروز حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای سیمون بولیوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه که در یک مجتمع آموزشی قرار داشت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس که ۳۰ سرنشین داشت، ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند و هم اکنون عملیات نجات این افراد ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه تعداد زیادی از سرنشینان این اتوبوس مصدوم شدند، گفت: عوامل امدادی در محل حضور داشته و تعداد قطعی مصدومان اعلام خواهد شد.

مصدومان به کدام بیمارستان ها منتقل شدند؟

مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی(ره) و شریعتی انتقال یافتند.

 

معاون دانشجویی دانشگاه: سکته راننده دلیل واژگونی اتوبوس دانشجویان بوده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: طبق گفته شاهدان عینی سکته راننده دلیل واژگونی اتوبوس دانشجویان بوده است.

ابراهیم کلانتری گفت: متاسفانه به دلیل حادثه ای که ساعاتی پیش در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه رخ داد تعدادی از دانشجویان این دانشگاه زخمی و تاکنون تعداد ۷ نفر از دانشجویان جان باختند.

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در پیچ واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد به سمت کتابخانه چپ کرد.

 

واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای تسریع در روند بررسی ماجرای حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات، این واحد دانشگاهی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

همدانچی، مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات بیان کرد:این حادثه حوالی ظهر امروز در واحد علوم تحقیقات رخ داد و در همان ابتدای امر نیرو‌های امدادی، آتش‌نشانی، اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه علت رخداد حادثه هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: آمار مصدومان و کشته‌های این حادثه مطابق با آماری است که از سوی اورژانس اعلام شده است و تمامی مجروحان در همان ابتدا به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند.

همدانچی اظهار داشت: این اتوبوس مخصوص انتقال دانشجویان بین واحد‌های دانشگاهی بوده و تمامی افراد آن دانشجو بوده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش‌های مختلف و نیرو‌های امدادرسانی درحال بررسی وضعیت و علت ماجرا هستند و برای آنکه این روند با سرعت بیشتری انجام شود تمامی کلاس‌ها و بخش‌های دانشگاه علوم تحقیقات تعطیل اعلام شده است.

 

رئیس اورژانس تهران : ادعای سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه آزاد مورد تایید نیست

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: موضوع سکته کردن یا نکردن راننده اتوبوس باید از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.

در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در واحد علوم تحقیقات،‌ اخباری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره اعلام کرد: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست.

وی عنوان داشت: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید باید بررسی شود و نظر نهایی در مورد وضعیت راننده اتوبوس باید از سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.

صابریان ادامه داد: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.

افزایش تعداد کشته ها به 8 نفر

رئیس اورژانس تهران از واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد کشته‌های این حادثه به ۸ نفر افزایش یاف.

اعلام اسامی دانشجویان جان باخته

خبرگزاری آنا مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی اسامی تعدادی از جان باختگان حادثه محوطه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات را منتشر کرد.

اعلام اسامی دانشجویان جان باخته در محوطه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

خبرگزاری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی اسامی تعدادی از جان باختگان حادثه محوطه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات را منتشر کرد.

مصدومان حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به بیما‌رستان‌های فیاض‌بخش، شریعتی، امام خمینی (ره)، رسول اکرم و عرفان نیایش اعزام شده‌اند.

براساس گزارش آنا، محمدرضا فضیلتی‌نیا، محمدمهدی رسولی و محسن رحمانی از مصدومان حادثه امروز در مراقبت‌های ویژه بیمارستان عرفان نیایش تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

پلیس: اتوبوس واژگون شده در اختیار دانشگاه آزاد بود

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اتوبوس واژگون شده مربوط به خود دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات بود.

سرهنگ مسعود جبارزاده درباره جزئیات واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات اظهار کرد: اتوبوس واژگون شده مربوط به خود دانشگاه بود و در محوطه دانشگاه تردد داشت که از مسیر خود خارج و به یک ستون تأسیسات برخورد کرد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به کشته شدن ۷ نفر از وخامت حال چهار نفر از مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: دو نفر از کشته‌شدگان خانم و پنج نفر آقا بودند.

وی علت بروز این حادثه را در دست بررسی اعلام کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
3
21
اره فقط كشته سازي كنيد يك روز مدرسه يكم روز دانشگاه بالاخره بهانه اي بايد باشد
پاسخ ها
خوش نظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
مدیران بی لایق بی تدبیر
استعفا دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
21
خدا به عزیزان و بازماندگان دانشجوهای متوفی صبر و بردباری عنایت کند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
22
خدا به خانواده بازمانده ها و کلا به قشر در حال تحصیل اون مملکت صبر بیشتر عطا بفرماید!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
3
23
جا قحطی رفتن بالای کوه دانشگاه ساختند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
18
خدارحمتشون کنه واژه ی همیشگی این روزهامصیبت ودردورنج وبدبختی وبیچارگی هم وطنامونوببینیموفقط دردبکشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
18
چرا قبل از انتشار خبر قدری فکر نمیکنید؟ چطور ممکنه به این زودی وقبل از تایید پزشک قانونی مشخص بشه راننده سکته کرده؟درست در لحظات اولیه تصادف اعلام میشود که راننده سکته کرده. با کدام مدرک و شواهد قانونی؟ انتشار این دست اخبار فقط برای انحراف افکار عمومی از مقصر اصلیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
این آقای معاون فرهنگی و دانشجویی وقتی خبر را شنیده اولین چیزی که ذهنش رسیده اینکه تقصیرو گردن کی بندازه تا مدیریت مبرا بشه و کی بهتر از راننده که مرده و دیگه نیست تا از خودش دفاع کنه . مثل سوانح هوایی که اخرش همه میگن تقصیر خلبان بود اینم آخر همین میشه
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
2
26
مدیریت قوی جناب ولایتی در دانشگاه ازاد بیداد میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
18
وقتی ریس دانشگاه آزاد از دانشگاه شهید بهشتی منصوب بشه و‌اونم دوست و همکار قدیمی خودش رو به ریاست علوم و تحقیقات منصوب کنه....ادم هایی که حتی سابقه دو ساعت تدریس در دانشگاه آزاد نداشتند...و فقطبر اساس رفیق بازی منصوبرنیشن و هیچ اطلاعی از این دانشگاه ندارن...هچعلاو بر فجایع اداری، شاهد چنین فجایعی هم باید باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
14
خدا رحمتشون کنه و به خانواده های داغدیده صبر بده
پدرت در بیاد توی این اوضاع اقتصادی بچه بزرگ کن به همین راحتی بی کفایتی آقایون بفرسته به کام مرگ
کسانی که مقصر این قضیه هستند(نوع به کارگیری این اتوبوس ها و راننده ها که اکثرا شرکتی هستند و یا از قوم و خویش ) و باید بندازن توی بشکه و از اون بالا ول کنن پایین تا درس عبرنی برای بقیه باشه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
17
اگر جای ولایتی رییس دانشگاه آزاد شخصی اصلاح‌طلب بود همین امشب اعدام میشد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
برو بابا الان که اصلاح طلب ها فاتحه خوندن چی میگی با خودت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
1
13
تا افراد بی لیاقت و در مدیدیت دانشگاه آزاد به طور قرضی از دانشگاه شهید بهشتی قرار دارند از این بدتر را انتظار داشته باشید. اینها دانشگاه بهشتی را نتوانستند آباد کنند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
1
بيمارستان پيامبران كه خيلي نزديكتر بوده چرا بيمارستانهاي دور منتقل شدن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
2
عزای عمومی اعلام باید گردد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
حادثه است وحادثه درخیلی از کشورها حتی کشورهای پیشرفته همواره وجود دارد اما مدیریت باتوجه به امکانات موجودبسیار تاثیر گذار است.جدای از بحثهای امنیتی در این حادثه،بیشتر مسؤلیت متوجه مدیریت پشتیبانی ونقلیه دانشگاه است زیرا نظارت بروضعیت فنی اتوبوس،توان وسلامتی راننده برعهده مدیریت مذکور است که بایدپاسخگو باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
2
اتوبوس ترمز بریده ونقص فنی داشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
1
علی برکت الله ببین روزگار ما رو این همون ادمی بود که میگفت کاری میکنم مردم یارانه رو از وضع خوب اقصادی فراموش کنند ببین هر رور یک بیچارگی سر مردم نازل میشود
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
5
رییس دانشگاه آزادراننده مرحوم رو مقصراعلام کرده تا دیه کشته شدگان بی گناه روبه گردن اداره بیمه بندازه.
راننده هم که نیست تاازخودش دفاع کنه.
که به کیه اینم یه پلاسکوی دیگه.
مطمئن باشیدتایک ماه دیگه آبها ازآسیاب می افته ودیگه کسی درمورد این موضوع حرفی نمی زنه.
ماست مالیزاسیون اختراع جدید ولایتی.
نظرات بینندگان