arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

کاهش نرخ مرغ در بازار/ قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان شد

اجرای طرح عرضه گوشت برزیلی، مرغ منجمد و تخم مرغ دولتی از روز جاری عاملی شده است تا قیمت مرغ تازه کیلویی ۷۰۰ تا هزار تومان کاهش یابد.رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: در حال‌ حاضر قیمت مرغ گرم با اجرای این طرح از قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی قیمت مرغ تازه ادامه‌ یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اجرای طرح عرضه گوشت برزیلی، مرغ منجمد و تخم مرغ دولتی از روز جاری عاملی شده است تا قیمت مرغ تازه کیلویی ۷۰۰ تا هزار تومان کاهش یابد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، از روز گذشته (دوشنبه) بنا بر اعلام اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، مرغ منجمد، تخم مرغ دولتی و گوشت برزیلی توسط واحدهای صنفی این اتحادیه توزیع می‌شود.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که قیمت مرغ، گوشت و تخم مرغ طی چند روز گذشته، روند صعودی به خود گرفته است و کار را به جایی رساند که حتی مرغ و تخم مرغ رفته رفته از سبد برخی خانواده‌ها در حال‌ خروج بود.

لازم به ذکر است که عرضه دولتی این سه قلم محصول پروتئینی حدود ۱۰ روز گذشته از سوی شرکت امور پشتیبانی دام در برخی از میادین میوه و تره بار آغاز شده بود، اما این اقدام صرفه چندانی نداشت و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری نکرد.

اما بررسی‌های میدانی ایسنا از سطح شهر حکایت از آن دارد که قیمت مرغ گرم تازه نسبت به گذشته حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی در روزهای آینده برای مرغ ادامه‌ داشته باشد.

نکته قابل توجه در این میان آن است که واحدهای صنفی زیرمجموعه اتحادیه می‌توانند به‌صورت اختیاری به تهیه و عرضه دولتی این سه قلم محصول پروتئینی بپردازند و این امر باعث شده است که تمام واحدهای صنفی به عرضه دولتی این محصولات نپردازند و مردم نیز در تمام مناطق تهران آن چنان خواهان این موضوع نیستند که با توجه به این موارد می‌توان مدعی شد که افت قیمت مرغ به واسطه جو روانی ایجاد شده از این طرح بوده است.

در این رابطه مهدی یوسف‌خانی - رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی - به ایسنا، گفت: محصولات پروتئینی مورد نظر از سوی پشتیبانی امور دام، در اختیار واحدهای صنفی قرار داده خواهد شد و این موضوع عاملی شده است تا از روز گذشته قیمت مرغ روند نزولی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ روز گذشته طرح از سوی پشتیبانی امور دام آغاز شده است، اما به‌دلیل این‌که در تمام سطح شهر، فراگیری عرضه وجود نداشت، تاثیری بر قیمت‌ها نداشت.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در ادامه، تاکید کرد: در حال‌ حاضر قیمت مرغ گرم با اجرای این طرح از قیمت ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی قیمت مرغ تازه ادامه‌ یابد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ در پی اجرای این طرح روند نزولی به خود بگیرد، تاکید کرد: به‌طور حتم در روزهای آینده قیمت این سه قلم محصول پروتئینی کاهش خواهد داشت، زیرا فاصله قیمت نرخ آزاد و دولتی این سه قلم بسیار زیاد است.

در این راستا، فردی که برای خرید مرغ به یکی از واحدهای صنفی سطح شهر مراجعه کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، بیان‌ کرد: گوشت برزیلی، مرغ منجمد و تخم مرغ دولتی در تمامی واحدهای صنفی وجود ندارد و در برخی از موارد مشاهده کرده که تخم مرغ دولتی وارداتی با وجود داشتن تاریخ انقضاء دارای بوی نامطبوعی است و عملا فاسد شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
دوست دارم یکی از دستاوردهایی 40 سالگی جمهوری اسلامی شکستن این تابو باشه که قیمت های افزایش یافته اقلام مصرفی مورد نیاز مردم برگرده به دوره آرامش و این شدنیه اگه همت جمعی بشه با نظارت صحیح این موضوع اتفاق میفته .
نظرات بینندگان