arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

حمله شدید ترامپ به رئیس و مقامات بانک مرکزی آمریکا

دونالد ترامپ در پستی توئیتری نوشت که بازارهای مالی آمریکا نسبت به بانک مرکزی این کشور حس خوبی ندارند و افزود که مقامات این بانک از درک اهمیت جنگ تجاری و دلار نیرومند عاجزند. وی هم چنین تقصیر تعطیلی موقت دولت آمریکا را به گردن دموکرات‌ها انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور آمریکا در انتقادی بی سابقه، بانک مرکزی این کشور را تنها مشکل اقتصاد آمریکا خواند!

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در پستی توئیتری نوشت که بازارهای مالی آمریکا نسبت به بانک مرکزی این کشور حس خوبی ندارند و افزود که مقامات این بانک از درک اهمیت جنگ تجاری و دلار نیرومند عاجزند. وی هم چنین تقصیر تعطیلی موقت دولت آمریکا را به گردن دموکرات‌ها انداخت.

اقدام بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره با انتقادات گسترده ترامپ مواجه شده است و وی بارها گفته است سیاست های فدرال رزرو به تضعیف اقتصاد آمریکا می‌انجامد. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش داده‌اند ترامپ پنهانی به دنبال برکنار کردن جروم پاول- رئیس فدرال رزرو است.

نانسی پلوسی- رهبر اقلیت سناتورهای دموکرات در پاسخ به ترامپ گفته است ترامپ در آستانه تعطیلات کریسمس، کشور را به سمت آشوب برده است. وی در بیانیه مشترکی با چاک شومر- دیگر سناتور دموکرات اعلام کرد بازار سهام در حال غرق شدن است و رئیس جمهور یک تسویه حساب شخصی با بانک مرکزی آمریکا به راه انداخته است.

دونالد ترامپ تاکنون بارها و بارها از بانک مرکزی آمریکا و رئیس آن به دلیل افزایش نرخ بهره که هزینه‌های استقراض را افزایش داده انتقاد کرده است. وی سه شنبه هفته گذشته در پیامی توئیتری از بانک مرکزی آمریکا خواسته بود موجب افزایش نقدینگی در بازار نشود اما مقامات فدرال رزرو، بی اعتنا به این درخواست و تنها یک روز بعد، نرخ بهره را مجددا و برای چهارمین بار در سال جاری افزایش دادند.

نظرات بینندگان