arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

فلسطین به دنبال عضویت کامل در سازمان ملل

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد: بنا به دستورات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در اواسط ماه آتی تلاش‌ها برای ارائه درخواستی به سازمان ملل آغاز می‌شود تا فلسطین عضویت کامل و همیشگی در این سازمان را به دست آورد. این تلاش طی سفر به نیویورک برای تحویل گرفتن ریاست گروه (۷۷+ چین) انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد: ما درصدد هستیم درخواستی را به سازمان ملل برای کسب عضویت کامل در این سازمان ارائه دهیم.

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین تصریح کرد: بنا به دستورات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در اواسط ماه آتی تلاش‌ها برای ارائه درخواستی به سازمان ملل آغاز می‌شود تا فلسطین عضویت کامل و همیشگی در این سازمان را به دست آورد. این تلاش طی سفر به نیویورک برای تحویل گرفتن ریاست گروه (۷۷+ چین) انجام می‌شود.

وی درمورد تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای ساخت هزاران واحد مسکونی یهودی‌نشین گفت: ما به شورای امنیت می‌رویم تا قطعنامه ۲۳۳۴ را که شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کند و خواهان تحقیقات رسمی درمورد آن از سوی دادگاه کیفری بین المللی می‌شود، اجرایی کنیم و در صورتی که این طرح اجرایی نشود، این امر در مجمع عمومی سازمان ملل تحت بند "افراد متحد به خاطر صلح" مطرح خواهد شد.

المالکی دعوت پاپ واتیکان از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای انجام گفتگو را ستود و تاکید کرد که رهبری فلسطین موافق با هر تلاشی است که به تحقق صلح واقعی بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی بیانجامد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان