arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۱۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

واکنش دادستان تهران به اجرای تئاتر «بینوایان»: در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته شده بوده / در آنجا تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود / فیلم منتشر شده از دو بازیگر زن برای 2 سال پیش است؛ امیدواریم هنرمندان بروند و آن فیلم‌ها را پاک کنند

دادستان عمومی و انقلاب تهران در یک برنامه رادیویی تاکید کرد با این‌که بعضی از موارد نامطلوب تئاتر «بینوایان» اصلاح شده، اما هنوز همه نواقص این اجرا برطرف نشده. در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی، ۲ بار بازرس فرستادیم. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش دادستان تهران به اجرای تئاتر «بینوایان» و فیلم منتشر شده از دو بازیگر زنعباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران، بار دیگر نسبت به اجرای تئاتر «بینوایان» در تالار هتل اسپیناس تهران واکنش نشان داد.

او با اشاره به این‌که درحوزه فرهنگ، اقدامات بیشتر متوجه دستگاه‌ها است و دادستانی هنگام وقوع جرم باید ورود کند، درباره تئاتر بینوایان توضیح داد: «در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی، ۲ بار بازرس فرستادیم. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که  حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است.»

دولت‌آبادی افزود: «گزارش‌های کتبی را برای وزیر ارشاد فرستادیم. ما معتقدیم که دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. قرار نیست دادستانی در همه کارها دخالت کند. ما بعد از این دو نامه به  وزیر ارشاد فرستادیم و تنها شاهد صدور اطلاعیه از طرف آنان بودیم. البته دوباره که تیمی را به سالن اعزام کردیم، تئاتر کمی بهتر شده ولی هنوز نواقص برطرف نشده است.»

دادستان تهران در ادامه تاکید کرد: «امام فرمود ما با سینما مخالف نیستیم و ما با فحشا و گناه مخالفیم. ما می‌گوییم وزارت ارشاد و دستگاه‌های مرتبط باید این امور را مدیریت کنند. ما معتقدیم اگر دستگاه‌های فرهنگی مانند ما همکاری کنند، بسیاری از مشکلات بدون توقیف و دستگیری و بازداشت قابل حل است. امیدواریم وزیر ارشاد که خود فرهیحته است به این مساله ورود جدی‌تری کنند. ما دلمان نمی‌خواهد فرهنگ تعطیل شود. ما دوست داریم فرهنگ فاخر باشد.»

او درباره خبر باطل شدن پروانه مجموعه تئاتر شهرزاد هم گفت: «ما در این مورد ورود نکردیم اما در فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌ها و تئاتر و موسیقی‌های خیابانی خواستیم‌ که  وزارت ارشاد آنها را مدیریت کند تا دستگاه‌هایی مثل  پلیس یا دادستانی مجبور نشوند وارد شوند. ما معتقدیم دادستانی و پلیس آخرین سنگر است و  وقتی ورود می‌کنیم که هیچ راه دیگری نباشد.»

دولت‌آبادی در باره فیلمی منتشر شده از دو بازیگر زن تئاتر هم گفت: «این موضوع مربوط به  دو سال پیش است و  حوادث مال الان نبوده، البته زیبنده هنرمند نیست که فیلمش این گونه پخش شود. فضای مجازی، فضایی لجام گیسخته‌ است که هر کسی هرکاری که می‌خواهد می‌کند. امیدواریم هنرمندان بروند و آن فیلم‌ها را پاک کنند و در این زمینه پرونده مستقیم تشکیل نشده است.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Bolivia, Plurinational State of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
تئاتر بينوايان نوشته ويكتور هوگو است و مربوط به وقايع فرانسه است!
ali
|
France
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
بینوایان اثر ویکتور هوگو وصفی از مبارزات بینوایان (یا به عبارتی مستضعفان) در اوایل قرن ۱۹ و کمی پس از انقلاب فرانسه است. بینوایان بدنبال ارزش‌ها و وعده های انقلاب هستند و به دست گرفتن پرچم فرانسه جزیی از داستان می‌باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
وقتی پرچم فرانسه در این تئاتر برافراشته است یعنی سفارت فرانسه در ایران پشت بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در ایران قرار داره و هزینه می کنه و خط میده
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
سلام
معروفترين رمان را كه صدها بار در تلويزيون و سينما و تئاتر روي صحنه رفته باشد را نشناسد عجيب است
من بعد تذكر اول ايشان براي ديدن رفتم سوال بايد كرد در ان متن بايد پرچم ايران رانشان داد؟ خوب بايد پرچم فرانسه باشد مربوط به انقلاب اول فرانسه استو اعتراضات انها.
نظرات بینندگان