arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۳۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان پیرامون حادثه تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد: جریانات معلوم الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان دوباره جای جلاد و شهید را عوض کنند

در بیانیه اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران درباره حادثه دردناک تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد آمده است: با ایجاد ستاد ویژه پیگیری سانحه تصادف و برکناری سریع تعدادی از متخلفین مشاهده کردیم که مسیر پیگیری موضوع در جهت درست شروع به کار نموده است و هرچه زمان می‌گذرد شاهدیم این ارگان پیگیری کننده به نحو احسنت انجام وظیفه می‌نماید.اما در کمال ناباوری شاهد بودیم در این ماجرا جریانات معلوم الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان دوباره جای جلاد و شهید را عوض کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان پیرامون حادثه تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد/ جریانات معلوم الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان دوباره جای جلاد و شهید را عوض کنند

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) پیرامون حادثه دردناک تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات بیانیه صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

«فَلا تَکُونُوا اَنصابَ الفِتَنِ و اَعلامَ البِدَعِ»؛ پس نشانه ‏ها و پرچم فتنه‏‌ها نباشید و درفش بدعت‏ها نگردید.

بعد از گذشت چند روز از حادثه دردناک خروج اتوبوس دانشجویان از مسیر و تصادف دردناک در دانشگاه آزاد اسلامی و آسمانی شدن ده نفر از همسنگرانمان که در جبهه علم و دانش شد و موجب تاسف مردم شریف ایران گشت انتظار داشتیم که رسیدگی به علل این اتفاق در فضایی به دور از سیاست زدگی‌های حاکم برجریانات سیاسی مورد برسی قرار گرفته و مقصرین این فاجعه دردناک به سزای عمل خود برسند.

این مهم را در پیام تسلیت اتحادیه که به محض وقوع حادثه صادر شد متذکر شدیم و از همان زمان وضعیت رسیدگی به آن را پیگیری نمودیم.

با ایجاد ستاد ویژه پیگیری سانحه تصادف و برکناری سریع تعدادی از متخلفین مشاهده کردیم که مسیر پیگیری موضوع در جهت درست شروع به کار نموده است و هرچه زمان می‌گذرد شاهدیم این ارگان پیگیری کننده به نحو احسنت انجام وظیفه می‌نماید.

اما در کمال ناباوری شاهد بودیم در این ماجرا جریانات معلوم الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان دوباره جای جلاد و شهید را عوض کنند.

جریان حاکمی که با تخلفات مسلم دانشگاهی را در ارتفاع بالاتر از حد استاندارد ۱۸۰۰ متر احداث کرده اند، به حقوق مسلم مردم و زمین‌های منابع طبیعی چنگ انداخته اند، و بالاتراز همه ایمنی سازی‌های جاده را در احداث آن انجام نداده اند.

حالا که این لاشخوران سیاسی دست خود را از منابع عظیم این اردوگاه بزرگ فرهنگی آموزشی کوتاه می‌بیند بجای پاسخگویی در مورد مشکلات بزرگی که به وجود آورده اند طلبکارانه پرچم مطالبه گری را برداشته اند.

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران از تمامی نهاد‌های امنیتی تقاضا دارد به وضعیت تخلفات این واحد از روز احداث تا امروز رسیدگی نماید و منافع و مقاصد سازندگان این واحد دانشگاهی را به مردم و دانشجویان گزارش نمایند ما نیز وظیفه خود می‌دانیم تا حصول نتیجه کامل پیگیر موضوع بوده و تقاضا داریم مسولین دانشگاه و مراجع قصایی و امنیتی در انجام وظایف خود تمام و کمال و همینطور در اسرع وقت عمل نمایند.

همچنین تقاضا داریم مراجع امنیتی در خصوص علت وقوع حادثه و احتمال ایجاد خربکاری در این سانحه با نهایت دقت موضوع را پیگیری نمایند.

پیگیری امور سنفی دانشجویان این دانشگاه و کل خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق تمامی درخواست‌های به حق دانشجویان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید به دور از هیاهوی جناح‌های سیاسی انجام پذیرد تا مشکلات موجود مرتفع گردد.

در پایان مجددا ضمن ابراز همدردی با تمام مردم ایران درگذشت دانشجویان این دانشگاه را تسلیت عرض می‌نماییم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نماییم.

روز سه شنبه چهارم آبان ماه اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات از بالای دانشگاه به سمت پایین حرکت می‌کند –این اتوبوس باید مدت‌ها قبل از دور خارج می‌شد و بر این اساس امکان اخذ معاینه فنی برای آن وجود نداشت. تاسف بار آنجاست که وقتی نبودن معاینه فنی سبب شده بود تا اتوبوس نتواند در خیابان تردد کند از آن در محیط دانشگاه و برای جابجایی دانشجویان استفاده شد! - بعد از توقف کوتاهی در ایستگاه کتابخانه دوباره به حرکت ادامه می‌دهد، بعد از اولین پیچ راننده متوجه می‌شود که ترمز کار نمی‌کند و با این وضعیت امکان رد کردن دومین پیچ وجود ندارد. پس از سرنشینان درخواست می‌کند که همه به عقب اتوبوس بروند، با توجه به شیب بسیار تند شیب راننده تصمیم می‌گیرد که از درختان فضای سبز به عنوان عاملی برای کاهش سرعت استفاده کند و در نتیجه فرمان را به سمت فضای سبز سمت راست جاده کج می‌کند، ولی درختان به اندازه کافی محکم نبودند و اتوبوس بعد از برخورد با درختان با شدت بسیار زیاد به بلوک‌های سیمانی که برای تاسیسات آب رسانی در انتهای فضای سبز قرار داشته‌اند برخورد کرده و به گفته شاهدان مچاله می‌شود. متاسفانه دراین حادثه ۱۰ نفر کشته و ۲۶ نفر مجروح می‌شوند که همچنان حال چند تن از مجروحان حادثه وخیم است.

طبق گفته دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات فرسودگی اتوبوس‌های حمل و نقل مسئله‌ای عمومی است درباره تعداد زیادی از اتوبوس‌های داخلی این دانشگاه صدق می‌کند. رسیدگی به این مسئله یکی از مطالبات دانشجویان علوم و تحقیقات در روز دانشجو هم بوده است، اما تلخی داستان آنجاییست که مسئولین سالی یکبار به سراغ دانشجو می‌آیند و تازه در همین روز هم خبری از عمل نیست! متاسفانه وسایل حمل و نقل در دانشگاه‌ها بلای جان دانشجویان شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خدمت خانواده‌های محترم و داغ دیده باب‌الحوائج، پور‌احسان، حسین‌زاده، عقل‌مند، صفایی، هوشنگی‌فر، ابولفتحی راد، فضیلتی‌نیا و رادمهر تسلیت گفته و اعلام می‌دارد که در کنار دانشجو ایستاده است. بی شک این داغی بسیار بزرگ نه تنها برای خانواده‌های داغ دیده بلکه برای دانشگاهیان و ملت ایران است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر عضو دفتر تحکیم وحدت از مدیران دانشگاه آزاد و وزارت علوم درخواست دارد که به جای هزینه کردن در مراسم ختم دانشجویان تدبیری در رابطه با وسایل حمل و نقل دانشجویان و مسائل مرتبط با ایمنی دانشجویان بیاندیشند که دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار در دانشگاه نباشیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
5
از این همه‌منابع عظیم مالی که مقاله اشاره کرده..
آیا نمیشد خدمات سرویس رفت و آمد دانشجویان نو سازی بشود
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
2
این عزیزان دانشجو این قدر نخبه هستند که نمی دونند به نحو احسن درسته نه به نحو احسنت! بعد هی می گن سطح علمی دانشگاه آزاد اصلا پایین نیست!
نظرات بینندگان