arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

عراق و سوریه برای بمباران داعش به یکدیگر اختیار تام دادند

یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل برای بمباران مواضع داعش را در خاک سوریه داده است.عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عراق و سوریه توافق کرده‌اند تا دو طرف بدون کسب اجازه قبلی، مواضع تروریست‌های داعش را در خاک یکدیگر هدف قرار دهند.

به گزارش فارس، یک منبع دولتی در عراق اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل برای بمباران مواضع داعش را در خاک سوریه داده است.

او در گفت‌و‌گو با شبکه «راشا تودی»، گفت که عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند. سوریه نیز برای بمباران داعش در خاک عراق نباید منتظر اجازه بغداد بماند و صرفا بایدمقامات عراقی را مطلع کند.

طبق این توافق، دو طرف همچنین باید به هنگام ضرورت، یکدیگر را در جریان عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها قرار دهند.

«فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشد الشعبی، روز گذشته (شنبه) در سفری به دمشق با بشار اسد دیدار کرد و نامه عادل عبدالمهدی را به وی تقدیم کرد.

بمباران مواضع داعش در خاک سوریه از سوی جنگنده‌ها و توپخانه‌ عراق پیش از این بارها صورت گرفته است و هر بار نیز دولت دمشق ضمن اطلاع، اجازه آن را صادر کرده؛ اما تا کنون عملیاتی از سوی ارتش سوریه در خاک عراق انجام نشده است.

«احمد المحلاوی» فرماندار منطقه مرزی «القائم» در استان الانبار روز جمعه گذشته از آماده‌باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه خبر داد و گفت که همه تدابیر لازم برای مقابله با عناصر داعش اندیشیده شده است.

او در گفت‌‌و‌گو با شبکه رووداو، گفت که تعداد عناصر داعش در داخل خاک سوریه 400 الی 500 نفر است که افراد محلی و تروریست‌‌های خارجی را در بر می‌گیرد.

از سوی دیگر نیز نیروهای ارتش سوریه طی هفته‌های گذشته در جنوب استان دیرالزور و در منطقه البوکمال در مرز با عراق مستقر شده‌اند و ارتش سوریه بخشی از نیروهای خود در استان ادلب را به این منطقه انتقال داده است. دوشنبه هفته گذشته نیز سرلشگر «زید صالح» فرمانده ستاد «گارد ریاست جمهوری» و «فراس خیر» فرمانده نیروهای داوطلب تیپ پنجم از نیروهای ارتش سوریه در منطقه «الصالحیه» و شهر «البوکمال» در جنوب دیرالزور بازدید کردند.

این تحولات میدانی و استقرار نیروهای عراق و سوریه در مرز یکدیگر برای مبارزه با داعش، پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اتفاق می‌افتد.

نظرات بینندگان