arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

غول فناوری متهم به نقض حریم خصوصی کاربران شد / گوگل از جریمه 5 میلیون دلاری فرار می کند؟

یک دادخواست که از سال 2016 علیه گوگل مطرح شده بود دوباره جنجالی شد. این دادخواست توسط گروهی از شهروندان ایالت ایلینوی تنظیم شده که مدعی نقض حریم خصوصی خود بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک دادخواست که از سال 2016 علیه گوگل مطرح شده بود دوباره جنجالی شد. این دادخواست توسط گروهی از شهروندان ایالت ایلینوی تنظیم شده که مدعی نقض حریم خصوصی خود بودند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  گروهی از کاربران معتقدند که سرویس اشتراک گذاری و ذخیره عکس موتور جستجوی گوگل ، اقدام به نقض حریم خصوصی آنها  می کند.

دادخواست مذکور که البته تا کنون جنجال چندانی هم به پا نکرده بود ، توسط یک قاضی در شیکاگو بررسی شد اما  این قاضی اعلام کرد با توجه به این که شاکیان پرونده هیچ صدمه ظاهری از گوگل ندیده اند و اساسا مدرکی برای نقض حریم خصوصی خود ندارند نمی توانند مدعی خسارت باشند و این پرونده را بسیار دشوار ارزیابی کرد.

این دادخواست که در مارس 2016 به دادگاه عرضه و مدعی شد که گوگل، قوانین ایالت ایلینوی را نقض کرده و با جمع آوری و ذخیره داده های بیومتریک از عکس های افراد با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره بدون اجازه آنها سوء استفاده می کند. آنها معتقد بودند این کار از طریق نرم افزار Google Photos  رخ می دهد.

با توجه به اسناد دادگاه، شاکیان بیش از 5 میلیون دلار برای "صدها هزار" ساکنان منطقه که از آنها سوء استفاده شده درخواست کرده بودند. درواقع شاکیان از دادگاه تقاضای 5000 دلار برای هر تخلفی در مورد قانون محرمانگی اطلاعات بیومتریک ایلینوی یا 1000 دلار برای هر تخلف عادی می خواستند.

گوگل در این خصوص اظهار نظری نکرده و مشخص نیست اگر این پرونده دوباره به جریان بیفتد این بار هم گوگل بتواند موفق شود. موضوعی که شاکیان را ناراحت می کند این است که نمی تونند اثبات کنند از اطلاعاتشان در چه مسیرهایی سوء استفاده شده است.

نظرات بینندگان