arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

نگاهی به وضعیت «اینترنت اشیاء» در سال 2019 / مجرمان سایبری در کمین نشسته اند

اینترنت اشیاء جزو موارد کلیدی در زندگی انسان امروزی است. درواقع بسیاری از محصولات تکنولوژیک دنیای امروز به نوعی زیرمجموعه ای از اینترنت اشیاء هستند. اما آیا اینترنت اشیاء در سال 2019 نیز موفق و پراقبال خواهد بود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اینترنت اشیاء جزو موارد کلیدی در زندگی انسان امروزی است. درواقع بسیاری از محصولات تکنولوژیک دنیای امروز به نوعی زیرمجموعه ای از اینترنت اشیاء هستند. اما آیا اینترنت اشیاء در سال 2019 نیز موفق و پراقبال خواهد بود؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ناگفته پیداست که در سال 2019 نیز قطعا شاهد حملات سایبری و نفوذ هکرها به زیرساخت های مختلف تکنولوژیک خواهیم بود. بخشی از این حملات به موضوع پیاده سازی شهرهای هوشمند مرتبط می شود. شهرهای هوشمند اغلب با اجرهایی از جنس اینترنت اشیاء ساخته می شوند و بنابراین موضوع اینترنت اشیاء نیز در این میان اهمیت بسزایی دارد.

اگر نمی دانید که اینترنت اشیاء چیست شاید لازم باشد به این تعریف نگاه کنید که : به بسیاری از چیزها شامل اشیاء و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند اینترنت اشیاء می گویند. اینترنت اشیاء به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک. از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاکمان؛ این شبکه بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما را در برمی‌گیرد.

برخی پیش بینی های مرتبط با اینترنت اشیاء حکایت از این موارد دارند:

_ارائه خدمات تلفنی در بازار اینترنت اشیاء روندی کند خواهد داشت. درواقع بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز اینترنت اشیاء در سیستم های مخابراتی در سال 2019 کند پیگیری خواهد شد و حتی توسعه خانه های هوشمند نیز آنچنان که انتظار می رود موفقیت آمیز نخواهد بود.

_پیشبینی می شود در سال 2019 فروشندگان با موفقیت بیشتری مصرف کنندگان را به پرداخت هزینه های مداوم برای اینترنت اشیاء متقاعد کنند.

_در سال 2019 حرفه هایی مثل سازمانهای خدمات عمومی، بیمه و شرکتهای مواد غذایی در حوزه اینترنت اشیاء موفق تر از سایرین خواهند بود

_مجرمان سایبری در پیاده سازی اهداف سایبری خود در شهرهای هوشمند بسیار پر تلاش تر خواهند بود و ممکن است امسال شاهد اتفاقات پرشماری در حوزه حملات سایبری باشیم

_احتمال همکاری های بین المللی در حوزه اینترنت اشیاء در سال 2019 چندین برابر خواهد شد

 

 

نظرات بینندگان