arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

جوابیه رحیم‌پور ازغدی به یک خبر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر حسن رحیم پور ازغدی نسبت به توییت روز گذشته حسام الدین آشنا خطاب به او، جوابیه ای صادر کرده است.

در جوابیه موسسه طرح فردا آمده است:

با آنکه بارها گفته شده استاد رحیم پور هیچ صفحه ای در توئیتر ندارند برای چندمین بار شخصی بنام آشنا که ظاهراً از عوامل دفتر آقای روحانی است با نقل قولهای دروغ از استاد رحیم پور، برای جلب توجه و جنجال در فضای مجازی، بکمک رسانه های دولتی، مشغول انجام وظیفه است. رسانه های وابسته، مکرراً خود از قول استاد رحیم پور خبر سازی ونقل قول توام با جعل وتحریف کرده وسپس چندنفر ازقبیل این شخص، خود بعنوان پاسخ، به تهمت وتوهین میپردازند. اینبار بخشی از سخنان یکی از دانشجویان را آن هم بشکلی ناقص وتحریف شده، به استاد نسبت داده وبه این بهانه در خبر آن لاین و آفتاب نیوز و ایران و انتخاب و فراروروزنامه های شرق و اعتماد و.... لجن پراکنی کرده اند. این باند رسانه ای در اخبارسخنرانی استاد در قم و … نیزبنحو سازماندهی شده، جعل و تحریف کردند.

اگر جعل خبرها ی زنجیره ای از سوی این اشخاص و رسانه ها، تکرار شود از آنان شکایت خواهدشد. متن صحیح خبر نشست "فقه و علوم اجتماعی" متعاقباً ضمیمه میشود.

موسسه طرح فردا

استاد حسن رحیم پور در نشستی با موضوع «فقه و علوم اجتماعی» در حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران مورد این پرسش قرار گرفت که:

این روزها سالگرد عملیات کربلای۴ و شهادت غریبانه غواصها است. رسانه‌های بیگانه و چند نفر از دولتی‌ها مثل آقای آشنا و… به گونه‌ای جوسازی کرده‌اند که گویا هزاران شهید داده‌ایم و دکتر محسن رضایی آن را حرکتی انحرافی دانسته است. حال آنکه اساساً خود این آدم‌ها زمان کربلای ۴ در خانه‌ها نشسته بودند. این تیپ افراد برخلاف رزمنده‌ها و شهدای دانشگاه امام صادق (ع)، از آن امام صادقی‌هایی بودند که در آن زمان جبهه نمی‌رفتند، بعدها هم یک روز معمم بودند و یک روز عمامه‌ها را برمی‌دارند، روزی در وزارت اطلاعات بودند و روزی با خارج نشین‌های معاند هم‌صدایی می‌کنند. به نظر می‌رسد این حرف‌ها نشاندن بدهکار به جای طلبکار است. نمونه‌های دیگری هم مثل مسئول پیشین سازمان سینمایی وزارت ارشاد، از همین جبهه ندیده‌ها بودند که جزئی از مسئولین شدند.

 

آقای رحیم پور درپاسخ این دانشجو اشاره کرد آقای رضایی که منظور خود را توضیح داد و اما توقف کربلای ۴، نتیجه خیانت منافقین و ماهواره‌های آمریکا و… بود. در کربلای ۴ من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. در کنار غواص‌ها از جاده شهید صبوری در جبهه جزیره بوارین مجروح شدم. برادرم و بیش از ده نفر از دوستان صمیمی بنده که همه غواص بودند و همان شب شهید ومفقود شدند، اولاً تقریباً هیچیک در فکر بازگشت و در انتظار پیروزی حتمی نبودند. اخوی من، حمید که تنها ۱۸ سالش بود، هنگام وداع کنار آب با لباس غواصی با آرامش و یقین به من گفت که این محور، فوق‌العاده سخت است و ما حتماً شهید می‌شویم ولی خط را انشاالله می‌شکنیم. ثانیاً این گفتگو ساعت‌ها قبل از شروع عملیات و کشف لو رفتن آن بود. هنوز صبح نشده این دسته غواص شهید شدند و پیکرشان سال‌ها بعد برگشت. من در بیمارستان بودم و به یاد می‌آورم زیرپیراهن را که درآوردم، پوست بدن من از شانه تا کمر، جدا شد. البته دوباره از بیمارستان به خط برگشتم. چند روز بعد که حال بنده خراب و در بیمارستان بستری شده‌بودم از آقای قالیباف که فرمانده لشکر بود_ و برادر خود ایشان هم غواص کربلای ۴، شهید و مفقود شده بود_ پرسیدم خبر شهادت اخوی‌ام را به پدرومادر بدهم یا خیر؟ ایشان گفتند نه، صبر می‌کنیم. احتمالاً در بوارین عملیات داریم ومعلوم می‌شود که چه کسانی شهید و چه کسانی مفقود شده‌اند. ضمناً تعداد شهدا چند صد نفر بود نه چند هزار نفر.

همانطور که این دوستمان گفتند به جای طلبکار شدن بدهکارها باید امروز روح پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری را در کسانی که در عصر جهاد، مشغول زندگی‌شان بودند و امروز بر گردن مردم سوارند، به وجود آورد.

بنده توفیق شرکت در هفت هشت عملیات به عنوان طلبه‌ی رزمنده داشته‌ام و در هیچ عملیاتی قبل از درگیری، اطمینان به پیروزی نداشتیم و برادرها بیشتر احتمال شهادت خود را می‌دادند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
54646545454
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
4
8
امیدوارم نیت برادران برای جنگ خیر باشد نه منت گذاشتن به سر همدیگر
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
11
4
این آشنا کیه که داره مشخص دروغ پراکنی میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بیگانه نیست آشناست، شما زیاد به خودت فشار نیار برادر
قلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
6
12
الان که به تئورسین تبدیل شده ای نتیجه ان عملیاتهاست حتی ایت الله ها را هم قبول نداری . ما هم بودیم ودبرادرمان شهید شده ولی منت به دین و کتاب و جامعه و روحانیت و اسلام نگذاسته ایم و نخواهیم گذاشت . پس الکی ادای حق به جانب نگیر و واقعا بیندیش و حرف بزن . کلمه الحق را به باطل نپیچ و به خورد جوانان بیسواد این مملکت نده . دانشگاه امام صادق الان شما عهده دار اکثریت پستهای کلیدی با تفکر تندروی است . منهای وزرا دولت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
2
3
چیزی که در انتخاب منتشر شده بود با چیزی که ضمیمه این خبره هیچ تفاوتی ندارن. پس دفتر رحیم پور چی رو میخواد تکذیب کنه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
1
ولی خوب شد فهمیدیم که کربلای 4 چی بوده وکربلای 5 چی..... مطمئنم خیلیها مثله من حتی نمیدونستن که نمیدونستن اینو. ان شالا همه پیروز شیم.
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
4
2
بنده دقیقآ 16/5 سال سن داشتم که به جبهه رفته ام و به جرات می گویم غیر از افرادی که همراهشان بوده ام به ندرت افراد دیگر از جبهه رفتن این حقیر اطلاع دارند ، بعضی فقط بلدند با تیپ طلبکارانه و تیپ و ریختی غلدرمابانه با ظاهری موجه ، صرفاً تحت عناوین مختلفی از قبیل استاد و تئوریسین و غیره سخنرانی می کنند و بجای فتح دلها و جذب افراد ، موجب بدبینی و نفرت افراد از همه چیز می شوند و در پناه و لوای سخنرانیهای به ظاهر مذهبی و دینی و انقلابی در کوبیدن جناح فکری مقابل خویش با استفاده نامحدود و بی حد و مرز رسانه ملی هستند انگار جناح مقابل از مردمان این مملکت نیستند در صورتی که همان تفکرو جناح مردمی که مورد غضب شما هست از شروع نهضت ، حداقل تا پایان جنگ از افراد مبارز ، قاطع ، انقلابی و در نبرد با دشمنان داخلی و صدامیان متجاوز و جبهه گسترده استکبار جهانی هستند که رسانه ای که به اصطلاح (ملی) نام دارد و هزینه های سرسام آور آن که از جیب بابای این جناح و تفکر مشخص تامین نمی شود بلکه از جیب همه مردم و از خزانه ملی است .
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
3
توی جنگ هم همینطور بودی یادت رفت روزی که با یکی از فرمانده گردان های لشگر نصر توی خط حسینه خرمشهر دست به یخیه شدید و همدیگر را زدید؟! اون بنده خدا به شما اعتراض کرد که چرا رفتی اونور خاکریز جان نیروها را بخطر انداختی و تو سرش داد زدی و او هم سیلی را گذاشت بیخ گوشت. همیشه تندرو بود چه در جنگ چه الان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
1
آقای ازغدی زرنگ تر بود اساسا توییتر ها و حساب توئیتر را منکر شد
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
2
تو را خدا ببینید کسانی که باید بنشینند مشکلات مردم را رفع و رجوع کنند با حرف های صد من یک غاز وقت مردم را تلف میکنند و جبهه رفتن خودشان را به رخ یکدیگر می کشند. خدا را شکر شماها که صد برابر نون این جبهه رفتن را خوردید دگر از جون مردم چی می خواهید. الان هم که سر سفره انقلاب در حال بخور بخور هستید دیگر اینقدر خون به دل این مردم بینوا نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
1
0
((آقای رحیم پور درپاسخ این دانشجو اشاره کرد ... در کربلای ۴ من از نزدیک شاهد ماجرا بودم. در کنار غواص‌ها از جاده شهید صبوری در جبهه جزیره بوارین مجروح شدم.)) به نظرم جزیره بوارین در عملیات کربلای 5 آزاد شد نه در کربلای 4
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
به خدا سوگند ؛ من نوعی که در بالا کامنتی کاملاٌ بیطرفانه و دلسوزانه که جز دلسوزی برای نظامی که با همت افراد یزرگ و جوانان و اقشار آن زمان پدیدار گشته ، تا این لحظه به هیچ وجهی و به هیچ شکل و روشی از امتیاز جبهه استفاده ننموده و در یک شرکت خصوصی ، مثل بسیاری از افراد ، صرفاً بخاطر بومی بودن منطقه استفاده کرده ام .
نظرات بینندگان