arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

کاخ سفید: طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت نشدنی است

سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رییس جمهور ترامپ پیشنهادی جدی و با حسن نیت به دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت، رفع بحران در مرز ما و حفاظت از همه آمریکایی ها داد.ما پاسخی از سوی دموکرات‌ها نشنیده‌ایم و تاکنون آنها از سازش امتناع کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کاخ سفید طرح دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت را نشدنی خواند و تاکید کرد که این طرح به تعطیلی ۱۱ روز دولت آمریکا پایان نخواهد داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا به نقل از پایگاه هیل، سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: رییس جمهور ترامپ پیشنهادی جدی و با حسن نیت به دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت، رفع بحران در مرز ما و حفاظت از همه آمریکایی ها داد.

او ادامه‌ داد: ما پاسخی از سوی دموکرات‌ها نشنیده‌ایم و تاکنون آنها از سازش امتناع کرده‌اند. نانسی پلوسی ، رییس تعیین شده برای مجلس نمایندگان طرحی را انتشار داد که باعث بازگشایی دولت نخواهد شد، چرا که نمی‌تواند امنیت را در مرز برقرار کند به علاوه نیازهای کشورهای دیگر را فراتر از نیازهای شهروندان خودمان قرار می‌دهد.

این بیانیه سارا سندرز در آستانه جلسه‌ای با رهبران ارشد کنگره و مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شد. دونالد ترامپ رهبران هر دو حزب را برای شرکت در نشستی درباره موضوع امنیت مرزی به کاخ سفید دعوت کرده است.

سندرز خاطر نشان کرد: طرح پلوسی یک طرح غیر ممکن است ، زیرا بودجه امنیت داخلی را تامین نمی‌کند و یا خانواده‌های آمریکایی را در مقابل قاچاق انسان ، مواد مخدر و جرم و جنایت ایمن نگه نمی‌دارد. رییس جمهور از رهبران دموکرات و جمهوری خواه در کنگره دعوت کرده تا در نشستی با مقامات ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره موضوع امنیت مرزی طی روز چهارشنبه شرکت کنند و او هم چنان متعهد به رسیدن به توافق است که هم باعث بازگشایی دولت و هم حفظ امنیت آمریکایی ها شود.

تعطیلی دولت آمریکا که وارد دومین هفته‌ خود شده است اواخر ماه گذشته میلادی بعد از این که قانونگذاران نتوانستند بر سر بودجه امنیت مرزی توافق کنند، آغاز شد.

این بن بست بر سر تقاضای دونالد ترامپ برای بودجه پنج میلیارد دلاری مربوط به احداث دیوار در مرز با مکزیک به وجود آمد. دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که تسلیم تقاضاهای رییس جمهور آمریکا برای دریافت این بودجه نمی‌شوند و در عوض پیشنهاد ۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای مساله امنیت مرزی داشته‌اند. ترامپ اوایل روز سه‌شنبه به دموکرات ها در توییتر حمله کرده و از پیشنهاد آنها برای حل مناقشه تعطیلی دولت انتقاد کرده و از بابت این که لایحه فاقد پول مربوط به دیوار مورد نظر وی در مرز جنوبی بوده، اظهار تاسف کرد.

رییس جمهور آمریکا گفت: آمریکا بدون این دیوار امنیت مرزی واقعی نخواهد داشت و دموکرات‌ها اهمیتی به مرزهای باز نمی‌دهند.

نظرات بینندگان