arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

رشد چشمگیر خودروهای الکتریک در چین / 99 درصد حمل و نقل عمومی «شنزن» از انرژی پاک تامین می شود

شنزن چین به زودی به یکی از مراکز مهم حمل و نقل عمومی با وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می شود. این شهر با جمعیت 12 میلیون نفری خود انتظار دارد به زودی 99 درصد حمل و نقل خو درا با خودروهای الکتریکی عمومی سازماندهی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شنزن چین به زودی به یکی از مراکز مهم حمل و نقل عمومی با وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می شود. این شهر با جمعیت 12 میلیون نفری خود انتظار دارد به زودی 99 درصد حمل و نقل خو درا با خودروهای الکتریکی عمومی سازماندهی کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شنزن یکی از مقاصد مهم گردشگری، تجارت و فعالیتهای صنعتی در چین است. این شهر پر تردد همیشه مقادیر زیادی آلودگی هوا را تجربه می کند. بر این اساس از مدتی پیش مقامات شنزن برنامه ریزی کرده اند تا طرح شهر سبز خود را بر پایه وسایل نقلیه الکتریکی توسعه دهند.

درواقع این روزها می توان شنزن را نوعی سیلیکون ولی چینی ها دانست. از پایان سال 2017 و اوایل سال 2018 تقریبا تمام اتوبوسهای این شهر الکتریکی شد و مقامات شنزن اکنون به دنبال الکتریکی کردن تاکسی های شهر هستند.

با این حال حدود  1350 وسیله نقلیه از ناوگان حمل و نقل شهری شنزن هنوز در انتظار ورود به سیستم الکتریکی هستند چرا که مقامات باید ابتدا  کمبود ایستگاه های شارژ  را در سطح شهر حل کنند. درواقع این موضوع ناشی از این اصل است که زیرساخت های شهری همزمان با رشد وسایل نقلیه الکتریکی رشد نمی کنند.

بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2018 انجام شده است، 80 درصد از راننده های خودرو در شنژن از تامین و تخصیص ایستگاه های شارژ خودرو در شهر ناراضی بودند.

مقام ترافیک شنژن ادعا می کنند که اتوبوسهای الکتریکی 70 درصد انرژی بیشتر نسبت به سوخت های فسیلی تولید می کنند و در کل با استفاده از ناوگان الکتریکی در سطح شهر، میزان انتشار کربن تا 856 هزار تن در سال کاهش می یابد..

جالب است بدانید بسیاری از فعالان خودرو الکتریکی در چین، با شرکت های خارجی همکاری می کنند چرا که ینی ها خودروهای الکتریکی سبک وزن تری تولید می کنند. خودروسازان شنژن  هم اکنون در سراسر جهان از جمله بریتانیا، شیلی و مصر فعالند و در آسیا، خودروهای الکتریکی را  به همسایه های مهمی مثل ماکائو، سنگاپور و ژاپن می فروشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
خودروسازان شنژن به جای میلیاردها دلار نفت ایرانی که در چین ذخیره شده و قرار است به تدریج کالای چینی به جای آن به ما صدقه بدهند خودروی استاندارد برقی به تهران و کلان شهرها بدهند بهتر نیست ما که باید تا اطلاع و مذاکرات ثانوی نفت در برابر کالا بفروشیم ...
نظرات بینندگان