arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

عراقچی در دیدار با عبدالله عبدالله: مذاکره با طالبان با هماهنگی کابل صورت گرفت/ از دولت افغانستان حمایت می‌کنیم

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های مشترک ایران و افغانستان هرچه زودتر نهایی و به امضای سران ۲ کشور برسد. در این دیدار، عراقچی روابط دو کشور را تاریخی و دوستانه خواند و از پیشرفت‌کار درباره نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک دو کشور سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری های مشترک ایران و افغانستان هرچه زودتر نهایی و به امضای سران 2 کشور برسد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در سفر خود به کابل، امروز (شنبه) با «عبدالله عبدالله» رییس هیات اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، عراقچی روابط دو کشور را تاریخی و دوستانه خواند و از پیشرفت‌کار درباره نهایی شدن سند جامع همکاری‌های مشترک دو کشور سخن گفت.

وی افزود: 3 کمیته از کمیته‌های مشترک کارهای خود را به اتمام رسانده‌اند و کار 2 کمیته دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که این سند هرچه زودتر نهایی شود و به امضای سران 2 کشور برسد.

همچنین در ادامه عراقچی از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با هیات طالبان در تهران گزارشی ارائه کرد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تاکید کرد: این مذاکرات با هماهنگی د‌ولت افغانستان صورت گرفته و جمهوری اسلامی ایران از دولت افغانستان حمایت می‌کند.

عراقچی همچنین حمایت ایران را از روند مردم‌سالاری و برگزاری انتخابات در افغانستان اعلام کرد و ضمن با اهمیت‌خواندن میزان مبادلات تجاری بین 2 کشور خواهان افزایش روابط و داد و ستد اقتصادی بین ایران و افغانستان شد.

در ادامه این دیدار، رییس هیات اجرایی دولت افغانستان ضمن قدردانی از سفر عراقچی به افغانستان، از وی خواست تا مراتب احترام وی را به مقامات جمهوری اسلامی ایران برساند.

عبدالله روابط بین 2 کشور را تاریخی و استوار بربنیادهای محکم دوستی و همکاری خواند و ضمن خرسندی از نهایی شدن سند جامع، بر اتمام هرچه سریع‌تر کارهایی باقیمانده 2 کمیته در آینده نزدیک تاکید کرد.

وی تاکید کرد که حکومت افغانستان از صلح حمایت می‌کند اما صلح نمی‌تواند به قیمت دستاوردهای سالیان اخیر تحقق یابد.

عبدالله همچنین با قدردانی از حمایت و میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجران افغان، خواهان افزایش همکاری‌ها میان 2 کشور شد.

به گزارش فارس، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین سفر خود طی 3 ماه گذشته، امروز برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

معاون وزارت خارجه ایران در دیدار رییس‌جمهور افغانستان، در خصوص دیدار اخیر مقامات ایرانی با طالبان گزارشی را ارائه کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان