arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

کلیساهای مصر بار دیگر هدف حمله تروریستی/ کشته شدن یک افسر و زخمی شدن ۲ پلیس

یک منبع امنیتی مصر از انفجار بمبی در کنار یک کلیسا در منطقه "مدینه‌ نصر" و خنثی شدن شش بمب دیگر در پشت بام مسجد مجاور این کلیسا خبر داد.انفجار بمب پس از شناسایی آن توسط نیروهای امنیتی در کنار کلیسای العذرا و ابوسفیان به کشته شدن یک کارشناس پلیس در زمینه خنثی سازی مواد منفجره و زخمی شدن دو نیروی پلیس دیگر انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک منبع امنیتی مصر از انفجار بمبی در کنار یک کلیسا در منطقه "مدینه‌ نصر" و خنثی شدن شش بمب دیگر در پشت بام مسجد مجاور این کلیسا خبر داد.

به گزارش ایسنا، این منبع امنیتی به شبکه خبری ارم نیوز گفت، کارشناسان مواد منفجره موفق شدند بمب‌ها را خنثی کرده در حالی که به کار خود برای خنثی کردن دیگر بمب‌های موجود در این مکان ادامه می‌دهند.

انفجار بمب پس از شناسایی آن توسط نیروهای امنیتی در کنار کلیسای العذرا و ابوسفیان به کشته شدن یک کارشناس پلیس در زمینه خنثی سازی مواد منفجره و زخمی شدن دو نیروی پلیس دیگر انجامید.

گفتنی است این حادثه در پی انفجار اخیر بمبی در کنار اتوبوس حامل توریست‌های ویتنامی در منطقه المریوطیه رخ داد که در اثر آن تعدادی از گردشگران و راهنمای مصری همراه آنها کشته شدند.

سخنگوی رسمی کلیسای ارتدوکس مصر گفت، در درجه اول هدف از انفجاری که مقابل کلیسا در مدینه نصر روی داد قبطی‌ها بودند. وی افزود، کلیسا هنوز بیانیه‌ای درباره این حادثه صادر نکرده است.

در این راستا، کشیش کلیسای العذرا و ابوسفیان گفت، نیروهای پلیس چهار بمب کار گذاشته شده بالای پشت بام مسجد مجاور این کلیسا را پیدا کردند.

قبطی‌ها که حدود ۱۰ درصد از ساکنان مصر را تشکیل می‌دهند بارها مورد حملات شدیدی قرار گرفته‌اند.

از زمان براندازی محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر، درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان نیروهای امنیتی و گروه‌های تندرو از جمله داعش وجود دارد و صدها تن در حملات علیه مسیحیان از سال ۲۰۱۶ کشته شده‌اند.

آخرین این حملات در ماه نوامبر ۲۰۱۸ رخ داد هنگامی که شورشی‌ها به اتوبوس حامل مسیحیان تیراندازی کردند و در اثر آن چندین تن کشته و زخمی شدند، حمله‌ای که داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت.

نظرات بینندگان