arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

سرعت وزش باد در زاهدان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید

هواشناسی زاهدان اعلام کرد که سرعت وزش باد شدید که پیش از ظهر امروز شروع شد، به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و وزش این باد سبب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان به ۳۰۰۰ متر کاهش یابد و شاخص کیفیت هوا نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: سرعت وزش باد شدید که پیش از ظهر امروز شروع شد، به 65 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را به شدت کاهش داد.

محسن بستانی در گفت و گو با ایسنا افزود: وزش این باد سبب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان به 3000 متر کاهش یابد و شاخص کیفیت هوا نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های سنی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید تا نیمه شب امروز در زاهدان ادامه دارد، افزود: علاوه بر زاهدان، وزش باد شدید در برخی نواحی مرکزی دیگر نیز سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شده است، به طوری‌که از ایستگاه هواشناسی نصرت آباد نیز پدیده باد و گردوخاک گزارش شده است‌.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان تصریح کرد: تا این لحظه کمینه دید افقی در ایستگاه نصرت آباد به 2 رسیده و دید افقی در برخی محورهای نواحی مرکزی استان به شدت کاهش یافته است‌.

بستانی گفت: به سبب جهت جنوب- جنوب غربی وزش این باد، دمای هوای زاهدان نیز نسبت به روز گذشته در همین موقع روند افزایشی به خود گرفته است و انتظار است این شرایط تا عصر ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان