arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

سردار سلامی: عملیات کربلای ۴ و ۵ مانند تیرخلاص بر پیکر ارتش بعث عراق عمل کرد

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص کربلای ۴ و ۵ گفت: این دو عملیات توانستند مثل یک تیر خلاص بر پیکر ارتش بعث عراق عمل کند و شهدای این عملیات‌ها نقش آفرین بودند. اگر نجنگیده بودیم نمی‌توانستیم ۳۰ سال با آمریکا بجنگیم و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


جانشین فرمانده کل سپاه گفت که اگر در دوران دفاع مقدس نجنگیده بودیم نمی‌توانستیم ۳۰ سال با آمریکا بجنگیم و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری است.

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه عصر امروز دوشنبه 17 دی 97 در مراسم رونمایی کتاب های منشور هدایت و حقیقت درخشان مجموعه بیانات رهبر انقلاب در خصوص دفاع مقدس و نقش بسیج و سپاه در دوران دفاع مقدس توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منتشر شده است، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید احمد کاظمی و شهدای عملیات کربلای 4 و 5 گفت که این دو عملیات تصویر یک استراتژی از کار انداختن ماشین جنگی عراق بود که منجر به صدور قطعنامه 598 شد.

وی ادامه داد: این دو عملیات توانستند مثل یک تیر خلاص بر پیکر ارتش بعث عراق عمل کند و شهدای این عملیات ها نقش آفرین بودند.

سردار سلامی اظهار کرد: جنگ تنها واقعه ای است که یک ملت با تمام ظرفیت و حقیقت جسمانی و روحانی به سوی او می رود و همچنین معیار بسیار دقیقی برای شناخت دامنه عظمت یک ملت است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: جنگ تحمیلی در آن فضای نابرابر جهانی به یک ملت تازه متولد شده در یک عرصه سیاسی جدید با رهبران و مدیران جدید تحمیل شد.

وی افزود: قاعده جنگ این است که هر کشوری که از قدرت دفاعی و سیاسی برخوردار است به پیروزی نزدیک تر است. در دفاع مقدس همه این شاخص ها در اختیار دشمن بود و او بر حسب اینها برتر بود اما نتیجه معکوس شد و دفاع مقدس قاعده عمومی جنگ را تغییر داد.

جانشین فرمانده کل سپاه قدرت ایمان الهی را عنصر پیروز کننده ملت ایران در دفاع مقدس نامید و گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران یک هویت و شخصیت جدیدی ساخت. اولین کار دفاع مقدس ترسیم سیمای جدید از ایران گره خورده با اسلام بود و دفاع مقدس به درخشان ترین مقطع تاریخ اسلام و ایران مبدل شد.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز رهبری بر شناخت و ترویج معارف جنگ و تبدیل آنها به جریان سیالی از آگاهی و فرهنگ تاکید دارند و علت آن بر این اساس استوار است که جنگ یک واقعیت متوقف شده نیست و بلکه یک حقیقت پیش رونده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نازله ای از دریای بی انتهای عاشورا است و این متعلق به قطعه هشت ساله نیست و همه نسل ها باید به آن قطعه متصل شوند زیرا آن سر منشا هویت ماست.

وی با بیان اینکه شهادت منبع قدرت ماست که اگر او نبود ما در جنگ نمی توانستیم دوام بیاوریم، گفت: این قلب ها هستند که می جنگند نه سلاح های آهنی و تا زمانی که ایمان داریم شکست نمی خوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر نجنگیده بودیم نمی توانستیم 30 سال با آمریکا بجنگیم و دفاع مقدس مشق مقاومت اسلامی در برابر قدرتهای استکباری است.

وی افزود: امروز که ملت ایران از قدرت آمریکا هراسی ندارد زیرا هشت سال با قدرت آمریکا و متحدانش مقابله کردند.

سردار سلامی عنوان کرد: چنین درخششی شایسته این است که به عنوان افتخار مطرح شود و خدا نبخشد کسانی را که به دنبال غلط گیری و مچ گیری از پرافتخار ترین تاریخ ایران هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد که این افتخارات محصول اندیشه راهبردی رهبری امام خامنه ای است که نشات گرفته از قرآن است و ثمرات آن ایران امن و رو به پیشرفت است.

برچسب ها: سردار سلامی