arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۷
سردار حسین اشتری:

زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی برای حضور زنان فراهم نیست

فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید در مسابقات اخیر که زنان در ورزشگاه حضور داشتند، تعداد آنها محدود بوده ولی زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی برای گسترده شدن این حضور فراهم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی برای حضور زنان فراهم نیست

فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید در مسابقات اخیر که زنان در ورزشگاه حضور داشتند، تعداد آنها محدود بوده ولی زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی برای گسترده شدن این حضور فراهم نیست.

سردار حسین اشتری در خصوص میزان همراهی نیروی انتظامی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: این موضوع باید در شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی مطرح شود؛ برای مقاطع مختلف جلساتی برگزار می‌شود و هر تصمیمی که طبق قانون در شورای امنیت کشور گرفته شود، نیروی انتظامی آن را اجرا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: باید فضای مناسب برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شود زیرا وقتی بانوان و خانواده‌ها به ورزشگاه می‌روند، باید یک احساس امنیت داشته باشند؛ اگر بنا باشد برای آنها مشکلاتی ایجاد شود یا احساس امنیت نکنند، نیروی انتظامی حتما به جهت دفاع از امنیت خانواده‌ها باید ورود پیدا کند.

گزارش نیروی انتظامی درباره حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها چه بوده است؟

وی با تاکید بر اینکه "باید مسئولان زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند و مصوبات لازم را داشته باشند"، تصریح کرد: هر تصمیمی که مسئولان گرفتند، نیروی انتظامی انجام می‌دهد.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که به گزارش نیروی انتظامی درباره موضوع حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها در شوراهای مذکور چیست، گفت: در جلسات مربوطه که در شورای امنیت کشور برگزار می‌شود، نیازها اولیه و زیرساخت‌های لازم را مد نظر قرار می‌دهند؛ هر تصمیم که در شورای امنیت کشور گرفته شد، باید همان تصمیم عملیاتی شود.

به وزارت کشور گزارش داده شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی فراهم نیست؛ در مسابقات اخیر که زنان در ورزشگاه حضور داشتند، بازی یک تیم خارجی با تیم ایرانی بوده که تعدادی از همراهان تیم خارجی و عده‌ محدودی نیز از وزارت ورزش حضور داشتند.

سردار اشتری تاکید کرد: برای حضور گسترده‌تر حتما باید زیرساخت‌ها فراهم باشد که فعلا نیست.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش معتقد است ورزشگاه آزادی زیرساخت لازم برای حضور خانم‌ها در ورزشگاه را دارد، توضیح داد: گزارش لازم به وزارت کشور داده شده؛ ضمن آنکه مصوبه شاک (شورای امنیت کشور) ملاک عمل ماست و هرچه باشد، مد نظر قرار می‌گیرد.

منبع:خانه ملت

نظرات بینندگان