arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

مرگ با موتور در یزد هر هشت روز یکبار!

در هشت ماهه اول امسال در استان هر هشت روز یک نفر بر اثر رعایت نکردن قوانین موتور سواری جان خود را از دست داده است که باید با آموزش و استفاده از کلاه ایمنی و قانون مربوط به آن از این اتفاقات جلوگیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر گروه حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفته، در هشت ماهه اول امسال در استان هر هشت روز یک نفر بر اثر رعایت نکردن قوانین موتور سواری جان خود را از دست داده است که باید با آموزش و استفاده از کلاه ایمنی و قانون مربوط به آن از این اتفاقات جلوگیری کرد.

دکتر محمد حسن جانفدا در جلسه کارگروه جامعه ایمن در فرمانداری میبد گفت: متاسفانه مسئولان و دستگاه‌های دولتی، جامعه ایمن را اولویت نمی‌دانند یا این که درک خطر ندارند یا خیلی کم آن را درک می‌کنند.

مدیر گروه حوادث و بلایای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با گلایه از بی‌توجهی مسئولان نسبت به ایمنی مردم، اظهار کرد: در حالی کارگروه جامعه ایمن در شهرستان میبد 10 ساله می‌شود که به جای افزایش ایمنی شاهد کاهش آن هستیم.

وی با اشاره به این که در هشت ماهه گذشته سال جاری ۱۴ نفر در حوادث ترافیکی شهرستان میبد جان خود را از دست داده‌اند، افزود: شهرستان میبد از نظر حوادث ترافیکی دومین شهرستان بعد از مرکز استان است و این به این معناست که جان انسان‌ها هنوز اهمیت ویژه‌ای ندارد و با ادامه‌ی این روند تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که این آمار به ۲۰ نفر نیز برسد.

جانفدا تصریح کرد: هر نهاد، سازمان و دستگاهی در قبال جان مردم مسئول است لذا باید با تعیین شاخص‌های مورد نظر، آموزش و پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث جلوگیری کرد. از مسئولان، نهادها و سازمان‌ها خواستاریم تا با همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر از وجود آمدن حوادث و اتفاقاتی که با جان انسان‌ها در ارتباط است، جلوگیری کنند.

پیش از این مدیر کل بیمه ایران در استان یزد در سال 95 اعلام کرده، سرانه استفاده از موتورسیکلت در استان یزد بیش از سه برابر میانگین کشوری است اما متأسفانه 45 درصد زیاندیدگان حوادث ترافیکی در استان، موتورسواران و ترک‌نشین آنها هستند.

به گزارش ایسنا، «حسنعلی طالعی» در حاشیه اجرای طرح توزیع 400 کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران یزدی در منطقه آزادشهر که با هدف ارتقاء ایمنی موتورسواران و به منظور توسعه و نهادینه نمودن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان، علت فوت 90 درصد موتور سواران ناشی از ضربه وارده به سر است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای کاهش تعداد مصدومین و ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی با هماهنگی فرماندهی انتظامی استان و شرکت سهامی بیمه ایران طرح یاد شده اجرا شد.

طالعی ادامه داد: شرکت سهامی بیمه ایران در استان یزد در 10 ماهه امسال بیش از 360 میلیارد ریال بابت دیه جرح و فوت مربوط به حوادث ترافیکی پرداخت کرده که از این میزان حدود 160 میلیارد ریال مربوط به مصدومین و متوفیان موتورسیکلت سوار است.

مدیر کل بیمه ایران در استان ابراز امیدواری کرد که با ارتقای فرهنگ ترافیکی در سطح استان و نهادینه شدن موضوع استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین و ترک نشینان موتور سیکلت شاهد کاهش مصدومین و متوفیان و همچنین پیامدهای ناگوار ناشی از آن باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان