arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

افشاگری جنجالی کارکنان سابق غول فناوری: در فیسبوک مجبور بودیم تظاهر کنیم خوشحالیم

گروهی از کارکنان سابق فیسبوک در یک افشاگری جنجالی گفته اند فرهنگ سازمانی فیسبوک بی شباهت به فرهنگ فرقه ای نبود و ما در این شرکت مجبور بودیم تظاهر کنیم که شاد و خوشحالیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از کارکنان سابق فیسبوک در یک افشاگری جنجالی گفته اند فرهنگ سازمانی فیسبوک بی شباهت به فرهنگ فرقه ای نبود و ما در این شرکت مجبور بودیم تظاهر کنیم که شاد و خوشحالیم.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارمندان سابق فیسبوک می گویند فرهنگ سازمانی فیسبوک مرتبط کارمندان را تحت فشار روانی می گذاشت و به آنان برخی موارد را تحمیل می کرد.

درواقع این کارکنان  گفته اند احساس رضایت کارکنان فیسبوک کاملا جعلیست چرا که آنان مجبورند تظاهر کنند راضی و خشنود هستند و هیچ مشکلی با شرایط کاری خود ندارند. این در حالیست که بسیاری از افراد نسبت به شرایط کاری خود نارضایتی هایی گسترده دارند اما ترجیح می دهند سکوت کنند و در این زمینه ابراز عقیده نکنند.

بعضی از کارمندان حتی فرهنگ داخلی فیسوک را به عنوان یک "تله فرهنگی" توصیف کردند.کارکنان سابق فیسبوک در کنار این مسائل به این نکته اشاره کرده اند که بخی از سیستم استخدام در فیسبوک نیز دچار مشکل جدی است و افرادی در فیسبوک استخدام می شوند که صرفا دارای مدرک مورد نیاز هستند، نه مهارت و دقت.

یکی از این کارکنان سابق که مایل به افشای نام خود نبود گفت در فیسبوک یک فرهنگ اجباری واقعی وجود دارد یعنی حتی اگر شما ناراحت هستید، در جای مناسب خود نیستید، مورد ظلم هستید و... باید به دروغ تظاهر کنید این مکان را دوست دارید. این بدترین فشاری است که کارمندان سابق فیسبوک تجربه کرده اند.

کارکنان سابق فیسبوک اغلب در مورد سیستم بازنگری دو ساله فیسبوک نیز نقدهایی دارند. در این سیستم هر کارمند به طور معمول توسط پنج تن از همکارانش بازخوردی دریافت می کند و اغلب نیز پیامهایی با نقدهایی ناپسند دریافت می کند و البته باز هم طبق معمول باید اعلام رضایت کند.

یکی از کارکنان سابق فیسبوک در این مسابقه گفت: "این رفتار دست کمی از مسابقه های تلویزیونی سطح پایین ندارد. این بسیار مضحک است که شما بخواهید یک فرد دیگر را به راحتی قضاوت کنید."

پس از جمع آوری بازخورد از همکاران، کارکنان مرتب در برابر یکدیگر قرار می گیرند و  در نهایت فقط یک درصد از کارکنان می توانند تشویق دریافت کنند.

نظرات بینندگان