arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت اپل اعلام کرد: بزرگ ترین ادای دین ما به مردم بهبود وضعیت سلامتی آنان است

مدیرعامل شرکت اپل در جریان مصاحبه ای با  شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بزرگ ترین ادای دین ما به مردم بهبود وضعیت سلامت آنان است که به لطف هوش مصنوعی و محصولات مختلفی مانند ساعت های هوشمند رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت اپل در جریان مصاحبه ای با  شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بزرگ ترین ادای دین ما به مردم بهبود وضعیت سلامت آنان است که به لطف هوش مصنوعی و محصولات مختلفی مانند ساعت های هوشمند رخ داده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،اپل طی روزهای گذشته و به طور مشخص 3 ماهه اخیر شرایط نامساعدی را تجربه کرده است اما از دید تیم کوک، این شرایط در برابر خدمات اپل به بشریت هیچ است.

او گفت: "اگر شما به آینده رفته و به پشت سرتان نگاه می کنید و از من بپرسید که بزرگترین سهم اپل برای زندگی بشر چیست من پاسخ می دهم که مهم ترین سهم ما برای زندگی بشر توسعه محصولاتی است که به سلامتی افراد کمک می کند."

درست است که اپل به خاطر تولید آیفون بیشتر شناخته شده است، اما به نظر می رسد هزینه بیش از 1 میلیارد دلاری این شرکت در حوزه بهداشت و سلامت جواب داده و مشتریان زیادی را نیز به سمت خود جلب کرده است.

در همین راستا تیم کوک گفت: "بزرگترین سهم اپل برای مردم جامعه آی پاد یا آیفون نیست، بلکه فناوری های مبتنی بر سلامتی آن است."

وی تاکید کرد: "از آنجا که کسب و کار ما همیشه در مورد غنی سازی زندگی مردم است و همانطور که ما به مراقبت های بهداشتی اهمیت زیادی می دهیم به طور مشخص در تلاشیم تا پرونده های پزشکی آنلاین ایجاد کنیم و البته محصولات نظارت و مراقبت از سلامتی مردم مثل ساعتهای هوشمند را توسعه دهیم."

بدیهی است، محصول سلامتی موضوعی جدید برای اپل نیست. این شرکت سالهاست که از دستبندهای هوشمند تا عینک ها و ابزارهای سلامتی را در آزمایشگاه خود تولید می کند و ساعت هوشمند اپل نیز از برترین نمونه تلاش های این شرکت در حوزه سلامتی محسوب می شود.

به گفته دولت فدرال، در سال 2017، در ایالات متحده در حوزه مراقبت های بهداشتی حدود 3،3 تریلیون دلار صرف شد. اگر اپل حتی یک کسری کوچک در این هزینه ها ایجاد کرده باشد این موضوع می تواند یک جریان درآمد بالقوه بزرگ برای این شرکت باشد.

آخرین نسخه ساعت اپل می تواند یکی از برترین محصولات دنیای فناوری در نظر گرفته شود. ابزاری که ضربان قلب را می سنجد، به کاربران هشدار می دهد و حتی در صورت لزوم با نیروهای امدادی تماس می گیرد.

 

 

نظرات بینندگان