arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

امدادرسانی به 75 در راه‌مانده برف و کولاک در گلستان

تاکنون به 68 نفر از در راه ماندگان و حادثه دیدگان در محور توسکستان به شاهرود و تعداد 7 نفر در محور درازنو و رادکان شهرستان کردکوی خدمات رسانی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به بارش‌ برف و وقوع کولاک در مناطق کوهستانی سطح استان، گفت: تاکنون به 68 نفر از در راه ماندگان و حادثه دیدگان در محور توسکستان به شاهرود و تعداد 7 نفر در محور درازنو و رادکان شهرستان کردکوی خدمات رسانی شده است.

سیدرحیم میرکریمی اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین در سطح استان و محورهای مواصلاتی که از صبح روز گذشته شدت یافته بود، کلیه پایگاه ها نسبت به حضور در محورها و امدادرسانی به کسانی که به علت وقوع برف و کولاک دچار حادثه شده بودند، اقدام کردند.

وی با اشاره به خدمت رسانی به 75 حادثه دیده و در راه مانده در محورهای کوهستانی استان، افزود: هموطنان چنانچه در طول مسیر حرکت در جاده ها دچار حادثه شدند، می توانند با شماره 112 ندادی امداد جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند و یا با شماره تماس های اضطراری سایر دستگاه های همکار خدمات رسان در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

میرکریمی از مردم خواست در صورت امکان از تردد غیرضروری در محورهای برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم حتماً از سلامت خودروی خود اطمینان داشته و وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

پیش از این و در روز چهارشنبه محمدرضا رحمان‌نیا، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان و کاهش 8 تا 10 درجه ای دما خبرداده و هشدار داده بود، برای پنج شنبه بارش در ارتفاعات به شکل برف پیش بینی شده و بدلیل بارش برف و پدیده مه غلیظ، اختلال تردد در محورهای کوهستانی استان پیش بینی شده است.

 

همچنین کاهش 8 تا 10 درجه ای دما پیش بینی شده و گفته شده بود صبح پنج شنبه بارش ها شکل منظم تری به خود گیرد و به تناوب ادامه پیدا کند. همچنین طبق پیش بینی ها بدلیل تداوم بارش ها در روز پنج شنبه، آبگرفتگی برخی معابر عمومی در شهرهای استان احتمال داده شده بود.

همچنین گفته شده بود که تداوم ابرناکی تا صبح روز جمعه در سطح استان خواهد داشت. از صبح جمعه به بعد بارشی را در سطح استان نخواهیم داشت و از بعد از ظهر این روز از تراکم ابرها کاسته خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی گلستان با اشار به پیش بینی دمای زیر صفر درجه در بامداد شنبه، تصریح کرده، بامداد شنبه در مناطق غربی استان دماهای بین 1 تا 2 درجه زیر صفر و در مناطق شرقی دماهای بین 2 درجه زیر صفر را خواهیم داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه روند افزایشی دما را در سطح استان خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان