arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

چین ۳ فیلیپین صفر / صعود شاگردان لیپی به دور دوم جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال چین با هدایت «مارچلو لیپی» دومین برد خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را به دست آورد و جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کرد. این دیدار از گروه C جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «محمد بن زاید» شهر ابوظبی برگزار شد و تیم ملی چین با هدایت «مارچلو لیپی» با حساب سه بر صفر تیم فیلیپین با سرمربیگری «اسون گوران اریکسون» را شکست داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی فوتبال چین با هدایت «مارچلو لیپی» دومین برد خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را به دست آورد و جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کرد.

به گزارش ایرنا؛ این دیدار از گروه C جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه «محمد بن زاید» شهر ابوظبی برگزار شد و تیم ملی چین با هدایت «مارچلو لیپی» با حساب سه بر صفر تیم فیلیپین با سرمربیگری «اسون گوران اریکسون» را شکست داد.
فیلیپین که در دیدار نخست برابر کره جنوبی با شکست روبرو شده بود، بازی امروز را با شجاعت بیشتری آغاز کرد تا شاید با کسب امتیاز از چین به صعود امیدوار شود.
مقاومت فیلیپین در دقیقه چهلم از بین رفت و «وو لی» با ضربه‌ای فنی و تماشایی گل نخست این دیدار را برای چینی‌ها به ثمر رساند.
فیلیپین در دقایق اندک باقی مانده نیمه نخست، فرصت‌های خوبی برای جبران داشت که واکنش‌های «جون لینگ یان» درواز بان چین و بی دقتی مهاجمان فیلپین مانع از به ثمر رسیدن گل شد.
در نیمه دوم، برتری چین بر روند بازی حفظ شد و بار دیگر «وو لی» به زیبایی هرچه تمام‌تر گلزنی کرد تا ستاره چینی ها، گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.
در دقیقه ۸۱ «یو دابائو» که تنها ثانیه‌هایی از حضورش در میدان به عنوان بازیکن تعویضی می‌گذشت، سومین گل چین را به نام خود ثبت کرد.
در نهایت چین به برتری سه بر صفر رسید تا با ۶ امتیاز صعود خود را قطعی کند و فیلیپین نیز بدون امتیاز باقی ماند.
**ترکیب فیلیپین
آلوارو سیلوا، کارلوس آلبرتو (فیل یانگ)، جان پاتریک (مانوئل)، لوک وودلند، دایسوکه ساتو، استفان پالا، کوین اینگرسو، مایکل فالکسگارد، استفان شروک، پاتریک ریچلت (کروت دژون) و خاویر پاتینو
**ترکیب چین
جون لینگ یان، کی شی، لینپنگ ژانگ، فنگ ژیاوتینگ، وو لی، ژوری ژائو (یو هانچائو)، ژی ژنگ (چی ژونگو)، جونمین هائو، ژی وو، لین گائو (یو دابائو) و یانگ لیو

نظرات بینندگان