arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۳۶۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

یک پرسش از ده نمکی و شریعتمداری: به عراق گل بزنیم یا نزنیم؟/به ویتنام چطور؟

روزنامه اعتمادنوشت:انتقاد مسعود ده‌نمکی از گلباران شدن یمن توسط تیم ملی ایران، این گمانه را به ذهن آدم متبادر می‌کند که ظاهرا آقای ده‌نمکی نمی‌تواند فوتبال را فارغ از ملاحظات سیاسی‌اش ببیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پرسش از ده نمکی و شریعتمداری: به عراق گل بزنیم یا نزنیم؟/به ویتنام چطور؟

روزنامه اعتمادنوشت:انتقاد مسعود ده‌نمکی از گلباران شدن یمن توسط تیم ملی ایران، این گمانه را به ذهن آدم متبادر می‌کند که ظاهرا آقای ده‌نمکی نمی‌تواند فوتبال را فارغ از ملاحظات سیاسی‌اش ببیند.

اینکه ده‌نمکی متوقع بوده تیم ملی ایران با تمام قوا مقابل یمن بازی نکند تا مبادا یمنی‌ها گلباران شوند و خدای نکرده دل سعودی‌ها و اماراتی‌ها شاد شود، به خوبی نشان می‌دهد که «فوتبال» برای ده‌نمکی محلی از اعراب ندارد. جناب ده‌نمکی کاری ندارد که تیم ملی «ایران» مقابل یمن بازی کرده و گلباران شدن یمن، به سود تیم ملی «ایران» است؛ و دیگر اینکه، تیم کی‌روش مشکل گلزنی دارد و اینکه پس از مدت‌ها موفق شده در یک بازی بیش از دو گل بزند...

واقعه مبارک و امیدبخشی برای فوتبال ایران و هواداران تیم ملی است؛ و اینکه دو گله شدن مهدی طارمی در بازی با یمن، می‌تواند موجب آقای گل شدن او در جام ملت‌های آسیا بشود؛ و اینکه سردار آزمون هم نیاز وافری داشت که در بازی با یمن پایش به گل باز شود تا در ادامه جام، مثل جام جهانی، درگیر فشار روحی ناشی از انتقاد منتقدین نشود؛ و اینکه تیم ایران قبل از جام ملت‌های آسیا، بازی تدارکاتی چندانی نداشته و در برابر تیم‌هایی مثل ویتنام و یمن باید با تمام قوا بازی کند که برای بازی‌های مهم‌تر در مراحل حذفی، کاملا آماده و آبدیده شده باشد و الخ.

مسعود خان ده‌نمکی با هیچ یک از این ملاحظات فوتبالی کاری ندارد و با ذهنیتی سیاست‌زده، فقط به این نکته فکر می‌کند که شاید شکست یمن موجب شادی «مرتجعین منطقه» شود. ولی آیا واقعا برد و باخت یمن برای عربستان و امارات این‌قدر اهمیت دارد؟

اکثر بازی‌های جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه‌هایی نه‌چندان پر برگزار می‌شود. یعنی مردم امارات آن‌قدرها هم برای فوتبال سر و دست نمی‌شکنند. از برد و باخت تیم خودشان هم آن‌قدرها شاد و غمگین نمی‌شوند چه رسد به برد و باخت تیم یمن. ظاهرا مسعود ده‌نمکی نمی‌تواند مثل یک تماشاگر عادی فوتبال ببیند و از برد یا باخت این یا آن تیم، خوشحال یا ناراحت شود. چند سال پیش هم حسین شریعتمداری به کی‌روش و بازیکنانش اعتراض کرد که چرا 6 گل به فلسطین زدید. ایران امروز با ویتنام بازی دارد ولی بازی بعدی‌اش با عراق است.

با منطق مسعود ده‌نمکی و حسین شریعتمداری‌، معلوم نیست مقابل عراق چطور باید بازی کنیم. چون عراق در یک دهه اخیر رابطه خوبی با ایران داشته و در مجموع کشوری همسو با سیاست‌های ایران در خاورمیانه بوده است. آیا حق داریم مقابل عراق تمام‌قد حمله کنیم و از همه فرصت‌های‌مان برای گلزنی استفاده کنیم؟ تازه، ویتنام هم نماد مقاومت مقابل امریکاست. بازی با ویتنام را چه کار کنیم؟ اگر ویتنام را گلباران کنیم، شاید کهنه‌سربازان امریکایی جنگ امریکا و ویتنام را خوشحال کرده باشیم!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
6
2
با سلام
شما هم اگه مغرضانه نگاه نمی کنید به موضوع نپردازید اون بنده خدا یه چیزی گفته شما چرا ناراحت شادی سعودی ها هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
2
6
اگر به نظر این فسیل بخوای عمل کنی باید به عراق و سوریه و یمن و افغانستان ببازی و با بقیه هم بازی نکنی وورزشو به طور کل تعطیل کنی و بشینی افسوس بخوری
sadeg
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
8
2
مگر حرف ده نمکی این است که به مالدیو 17 بزنید به یمن کمتر؟ سوال و مطلب بیهوده ای را گذاشتید.حرف ایشان این است که ملتها را تحقیر نکنید حالا هر کشوری باشد.ملتها غرور دارند.کدام تیم ملی در سطح تیم های برتر جهان سراغ دارید که به تیم ملی ضعیفی گلهای زیاد زده باشد.اصول پهلوانی را مردم دوست دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
7
ضمن تایید دیدگاه نویسنده باید بگویم ایشان به اشتباه فکر می کند این تیم متعلق به یمن مورد حمایت ایران است .نمیدانم آقای ده نمکی هم همینطور تصور کرده یا نه ولی این تیم مربوط به دولت یمن تحت حمایت عربستان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
6
2
شما نمی خواهید منظور ایشان را بفهمید. یمن قحطی زده ترین کشور دنیاست. در فاجعه ای بی سابقه بسر می برد و صرف نظر از عاملان آن و با نگاه انسانی نگاه کنیم. یمنی هایی که شاید بندرت یا اصلا خبر خوشی نشنوند و تنها دلخوشی شان همین تیم فوتبال باشد. اینکه خبر پیروزی برابر ایران را نشنوند خوب عجیب نیست اما تحقیر شدن یمن در زمین فوتبال خوشحال کننده نبود. هیچ کف و سوتی نداشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
6
این ها حرف زیادی برای گفتن ندارند این است که دنبال سوژه های فوتبالی پر مخاطب می گردند هر از گاهی یه چیزی بگن که فراموش نشوند.
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
2
5
واقعا کی میخوایم سیاست را از فوتبال جدا کنیم!؟ اگه ما به یمن کم گل بزنیم، عراق هم هثل ما همین کارو میکنه و ملاحظه یمن رو خواهد کرد؟! اگه کار گروه به تفاضل گل بکشه چی!؟ اونوقت آقای ده نمکی جواب میده!؟ ما هم تو شرایط تحریم نتونستیم بازی تدارکاتی داشته باشیم! پس به آقای ده نمکی بگید که به تیم های مقابل بگن زیاد ایران رو اذیت نکنن! گناه داریم به خدا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
2
6
اینها را از ایران بیرون کنید بفرستید یمن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
3
1
شما که اصلا به خاطر مسائل سیاسی به این بابا حمله نمی کنید!!
حالا کی مگه به حرف ده نمکی مجبور است عمل کنه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
5
تازه این وسط بتزی احتمالی با سوریه و کره شمالی در دور بعد رو یادتون رفت بگین. جناب کارگردان سوریه که از خودمونه و کره شمالی هم حسابی با ترامپ سرشاخ میشه. چه کنیم جانا؟؟ قطر هم بعد از تحریمای عربستان و همپیمانانش اومده تو تیم خودمون. تکلیف بازی احتمالی با قطر در دورهای حذفی یا فینال چیه جناب ده نمکی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
6
اقای همه کاره وهیچ کاره بروفیلمتوبساز
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
6
جناب ده نمکی
یک مفهومی در فوتبال به نام تفاضل گل داریم که انشا ا... به گوشتان خورده.اگر ما فقط یک یا دو گل بزنیم و حریفان بیشتر انگاه تیم ملی کشور بخاطر دلسوزی من دراوردی شما در مرحله مقدماتی حذف میشود...
با سابقه ای که از همسایگان قدر شناس داریم تفاضل گل بیشتر به رقیبان ندهند جای شکرگزاری است.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1
5
ایشان کلا"درک درستی از ورزش وفوتبال ندارند اینکه شما به یک تیم به خاطر مسائل سیاسی گل بزنی یا کمتر بزنی خودش یک نوع تبانی است وبا روح جوانمردی در ورزش منافات دارد ضمن اینکه وقتی شما با تمام قدرت با یک تیم ضعیف تر بازی می کنی برای تیم ضعیف تر بهتر است چون به نقاط قوت وضعفش پی می بردما باید کلی خرج کنیم تا بتوانیم با یک تیم قوی تر از خودمان بازی کنیم که البته موفق هم نیستیم تیم یمن باید خیلی خوشحال باشد که بایک تیم قوی تر از خودش که با تمام توانش بازی کرده بازی نموده اینها همه ریشه در پوپولیسم دارد آقای دهنمکی وهم فکرانشان هنوز در آن گیر هستند ونمی دانند که وقتی به یمن محبت کنی به دیگر تیمهای گروه ظلم کرده ای من نمی دانم این داستان اقای تختی چقدر واقعیت داشته که ایشان به سمت پای مصدوم حریف نرفته اصلا اگر حریف مصدوم بوده چرا در آن سطح کشتی می گرفته وچطور به یک ورزشکار مصدوم اجازه کشتی گرفتن داده اند یا اینها هم مثل خیلی از داستانهای جنگ بوده
نظرات بینندگان