arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

کشف گور جمعی متعلق به داعش در لیبی/ فرستاده البغدادی هم در میان اجساد است

تیم هلال احمر لیبی در شهر درنه واقع در شرق لیبی یک گور حاوی اجساد عناصر داعش و سرکرده‌های این گروه تروریستی کشف کرده است.این گور جمعی حاوی حدود ۵۰ جسد است که یکی از آن اجساد متعلق به وسام نجم الزبیدی معروف به "ابونبیل الانباری" است. وی تبعه عراق و فرستاده ابوبکر بغدادی به عنوان والی ایالت‌های داعش در لیبی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رسانه‌های لیبی از کشف یک گور جمعی حاوی اجساد عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش از جمله فرستاده ابوبکر بغدادی در شهر درنه لیبی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های لیبی اعلام کردند: تیم هلال احمر لیبی در شهر درنه واقع در شرق لیبی یک گور حاوی اجساد عناصر داعش و سرکرده‌های این گروه تروریستی از جمله ابو نبیل الانباری، فرستاده ابوبکر بغدادی کشف کرده است.

روزنامه "المرصد" به نقل از یک منبع نظامی در لیبی اعلام کرد: این گور جمعی در منطقه "الفتائح" واقع در شرق شهر "درنه" لیبی کشف شده و حاوی حدود ۵۰ جسد است که یکی از آن اجساد متعلق به وسام نجم الزبیدی معروف به "ابونبیل الانباری" است. وی تبعه عراق و فرستاده ابوبکر بغدادی به عنوان والی ایالت‌های داعش در لیبی است.

این منبع همچنین اعلام کرد: فرستاده البغدادی در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی از عراق به ترکیه منتقل شد و سپس در شهر "بنغازی" به عنوان دومین شهر لیبی حضور یافت و بعد از آن با آغاز عملیات "الکرامه" به شهر "سرت" سپس به شهر "درنه" فرار کرد.

ابونبیل الانباری و شش تن دیگر در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی در حمله آمریکا به مقر داعش در منطقه "الفتائح" واقع در شرق شهر "درنه" کشته شدند.

طبق گزارش منبع نظامی مذکور، این گور کشف شده حاوی اجساد شماری از عناصر داعش است که در جریان درگیری میان داعش و "مجلس شورای مجاهدین" درنه وابسته به سازمان "القاعده" کشته شدند.

نظرات بینندگان