arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

شرکت سرشناس فضایی تعدیل نیرو می کند / کاهش 10 درصدی تعداد کارکنان اسپیس ایکس در راه است

شرکت اسپیس ایکس به مدیرعاملی ایلان ماسک اعلام کرد که به زودی اقدام به کاهش 10 درصدی نیروهای خود می کند. هدف از این کار مدیریت هزینه ها عنوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اسپیس ایکس به مدیرعاملی ایلان ماسک اعلام کرد که به زودی اقدام به کاهش 10 درصدی نیروهای خود می کند. هدف از این کار مدیریت هزینه ها عنوان شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این خبر پس از آن منتشر می شود که مدتی پیش اعلام شد تسلا شروع به توسعه یک طرح بلندپروازانه برای توسعه و آزمایش یک فضاپیمای جدید کرده است.

در بیانیه ای که تسلا منتشر کرده اعلام شده است که هدف از این اخراج ها تلاش برای تبدیل شدن به یک شرکت کاملا به اندازه(نه بزرگ و نه کوچک)است.

درواقع اسپیس ایکس اعلام کرده برای موفقیت کامل باید تبدیل به یک شرکت کوچکترشود. به نظر می رسد این شرکت اهدافی منحصر به فرد برای ارائه خدمات به مشتریان خود و موفقیت در توسعه فضایی دارد. اسپیس ایکس در متن بیانیه خود می نویسد: "هر یک از این پیشرفتها، حتی زمانی که به طور جداگانه انجام می شوند، برخی از سازمان های تابعه را ورشکست کرده اند. این به این معنی است که ما باید برخی از اعضای با استعداد تیم خود را کنار بگذاریم. ما از همه کارهایی که این گروهها انجام داده اند و تعهدشان به ماموریت اسپیس ایکس سپاسگزاریم. این اقدام تنها با توجه به چالش های فوق العاده دشوار رخ می دهد و در غیر این صورت ضروری نخواهد بود."

این کمپانی اواخر سال 2017، حداقل 7000 نفر را استخدام کرد، اما اکنون و بر اساس خبرها حداقل 700 کارمند خود را از دست می دهد. هنوز مشخص نیست که این کارمندان دقیقا از چه بخش هایی هستند و آیا مشاغلی مهم مانند مهندس، کارمند بخش تولید، مسئول پروژه های خاص و غیره را شامل می شوند یا خیر.

اخراج از این زنگ خطر زنگ زده تقریبا در سراسر هیئت مدیره، اما شرکت اصرار دارد که آن را حلال و موفق است. و حقیقتا حتی اگر اینطور نبود، تصور این است که آن وسیله بسیار موفقی و فزاینده قابل اعتماد Falcon 9 در هر زمان به زودی پایان خواهد یافت. در واقع می توان انتظار داشت که شماره های راه اندازی با افزایش مشکالت مالی به منظور افزایش درآمد افزایش یابد.

اما پرسش این است که آیا واقعا بهانه هایی که تسلا در بیانیه های خود ذکر کرده برای این اخراج ها کافی هستند و آیا کارمندان رده های مختلف باید تاوان جاه طلبی های ایلان ماسک را دهند؟

نظرات بینندگان