arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

سرقت از منازل در پوشش نظافتچی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند پنج نفره سارقان منازل که چند نفر از آن‌ها در پوشش نظافتچی فعالیت می‌کردند، خبر داد و گفت: هنگام سرقت از منازل یکی از افراد این باند بیرون از خانه را دید می‌زد و دو یا سه نفر دیگر نیز برای انجام سرقت به داخل خانه می‌رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند پنج نفره سارقان منازل که چند نفر از آن‌ها در پوشش نظافتچی فعالیت می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: مهر ماه سال جاری به دستور قاضی شعبه سوم بازپرسی ناحیه ۸ تهران پرونده‌ای از کلانتری ۱۲۷ نارمک مبنی بر سرقت از منزل پیرمردی بازنشسته ساکن آپارتمانی در خیابان مجیدیه جنوبی به روش تخریب به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد که سارقان مقادیری طلا، جواهر و اشیای قیمتی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان سرقت کرده بودند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های میدانی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این سرقت توسط افرادی انجام شده است که قبلا در همان آپارتمان به عنوان نظافتچی حضور داشتند و اطلاعات کاملی از اهالی آپارتمان و وضعیت و زندگی آنها کسب کرده بودند. در نهایت چند روز بعد از اتمام قراردادشان دوباره به این منزل مراجعه کردند و با بالا رفتن از دیوار آپارتمان به روش تخریب، منزل پیرمرد بازنشسته‌ای را سرقت میکنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه چهار نفر از اعضای این باند سارقانی افغانستانی هستند که مجوز لازم برای تردد در کشور را ندارند و نفر پنجم نیز مالخر است، گفت: این سارقان با نصب تراکت در نقاط مختلف شهر خود را نظافت‌چی معرفی می‌کردند و معمولا بعد از انجام نظافت اطلاعات کاملی از محل به دست می‌آوردند و در فرصتی مناسب از محل‌های مورد سرقت می‌کردند.

نثاری افزود: با به دست آمدن سرنخ‌هایی از مشخصات سارقان، دستگیری آنان در دستورکار قرار گرفت و این سارقان روز ۱۷ دی ماه طی یک عملیاتی ضربتی در منطقه خاک سفید دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. در بررسی‌های صورت گرفته، سارقان تاکنون به چهار فقره سرقت منزل به همین شیوه اعتراف و اظهار کردند که حین نظافت منازل، اطلاعات لازم را از سکنه به دست می‌آوردند و متوجه می‌شدند که مالکان چه زمانی به سفر می‌روند. با اعتراف این سارقان نفر پنجم این باند یعنی مالخر آن‌ها که در یکی از استان‌های غربی طلا فروشی داشت و طلاهای سرقتی را خرید و فروش می‌کرد نیز دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این سارقان با توجه به اطلاعات به دست آمده و با اطمینان از خالی بودن خانه‌ها حدود ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تیم‌های سه یا چهار نفره اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: هنگام سرقت از منازل یکی از افراد این باند بیرون از خانه را دید می‌زد و دو یا سه نفر دیگر نیز برای انجام سرقت به داخل خانه می‌رفتند.

نثاری با تاکید بر اینکه نباید به افراد غریبه اعتماد کرد و شهروندان برای دریافت خدمات باید با شرکت‌های معتبر تماس بگیرند،اظهارکرد: این سارقان در حال حاضر برای تکمیل تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

نظرات بینندگان