arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

چگونه تعطیلی دولت فدرال به پنتاگون ضربه می زند ؟ / احتمال لغو قرارداد 10 میلیارد دلاری غولهای فناوری با وزارت دفاع تشدید شد

این روزها مسئله تعطیلی دولت فدرال ایالات متحده بر بسیاری از جوانب زندگی مردم آمریکا سایه افکنده و اکنون نیز این مشکل به پنتاگون سرایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها مسئله تعطیلی دولت فدرال ایالات متحده بر بسیاری از جوانب زندگی مردم آمریکا سایه افکنده و اکنون نیز این مشکل به پنتاگون سرایت کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدت هاست که پنتاگون یک برنامه جدی برای سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی دارد. این برنامه که در پلتفرم فضای ابری است تا کنون 10 میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. اما به نظر می رسد تعطیلی دولت فدرال بر اجرا شدن یا عدم اجرای آن تاثیر گذار است.

بعضی تحلیلگران می گویند قرارداد مشترک پنتاگون با غولهای فناوری تا روشن نشدن تکلیف دولت فدرال به تاخیر خواهد افتاد. اما علت این تایر گذاری چیست؟ دولت فدرال در بسیاری از تصمیم های دنیای فناوری مثل مسئله امنیت سایبری دولت، توانایی شرکت ها برای کسب گواهی های امنیتی دولتی و زمان اعلام برنده مزایده ها و مناقصه ها نقش دارد.

کنگره تلاش می کند تا این اختلافات را حل کند، اما به هر حال تعطیلی دولت خواه ناخواه بر وضعیت غولهای فناوری تاثیر گذار است.طی ما های گذشته  رقابتی سخت  بین آمازون، مایکروسافت، آی بی ام و اوراکل وجود داشت تا بتوانند قرارداد پنتاگون را به نام خود کنند. اما اکنون، بعضی از تحلیلگران می گویند که با وجود نامشخص بودن سرنوشت دولت نمی توان مطمئن بود چه زمانی باید آماده عقد این قرارداد باشیم.

تنها خبر خوب در این میان این است که تعطیل شدن دولت تاثیری مستقیم بر نتایج مسابقات ندارد و نتیجه مسابقه به وزارت دفاع مرتبط است. با این حال، این ماجرا به طور بالقوه می تواند تاثیری غیر مستقیم داشته باشد، اگر چه تحلیلگران در مورد میزان این اثرگذاری اتفاق نظر ندارند.

 فراموش نکنیم که در حال حاضر امنیت سایبری دولت نیز تضعیف شده است، زیرا تقریبا 45 درصد از کارکنان آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها در خلال خاتمه دادن به دولت منفصل خدمت شده اند.

رنه مورفی، تحلیلگر بیزینس اینسایدر در امور سایبری می گوید: "اگرچه وزارت دفاع تعطیل نشده اما ، آژانس هایی که با آن کار می کنند تعطیل شده اند و این به خودی خود می تواند منجر به تاخیر در روند پرونده شود."

در حال حاضر، آمازون تنها شرکت کننده مسابقه با بالاترین مجوز امنیتی برای رسیدگی به داده های دولتی است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
ترامپ خود را نیز تعطیل و بازنشسته کند.
نظرات بینندگان