arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

اسناد محرمانه دفاع مقدس منتشر می شود

سردار بهمن کارگر با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه دوران دفاع مقدس در دستور کار است، گفت: از اوایل سال ۹۸ سایتی را معرفی خواهیم کرد که در آن تمام اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس منتشر خواهند شد.اسناد مربوط به عملیات‌های کربلا چهار و کربلای پنج و دیگر عملیات‌ها دوران دفاع مقدس نیز در این سایت منتشر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت که اسناد محرمانه جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران ابتدای سال آینده منتشر خواهد شد.

سردار بهمن کارگر در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه دوران دفاع مقدس در دستور کار است، اظهارداشت: از اوایل سال ۹۸ سایتی را معرفی خواهیم کرد که در آن تمام اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس منتشر خواهند شد.

وی افزود: اسناد مربوط به عملیات‌های کربلا چهار و کربلای پنج و دیگر عملیات‌ها دوران دفاع مقدس نیز در این سایت منتشر می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس ۹۰ درصد کل اسناد دوران دفاع مقدس قابل انتشار هستند که سال آینده منتشر خواهد شد.

**سامانه جامع اسناد دفاع مقدس

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز چندی پیش از تلاش‌ها برای تشکیل 'سامانه جامع اسناد و مدارک هشت سال دفاع مقدس' خبر داد.

سردار غلامرضا علاماتی افزود: در این سامانه تمامی اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌های سراسر کشور جمع آوری و در دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به صدور آیین نامه جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس، افزود: این آیین نامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها ابلاغ شده است و فرایند جمع آوری این اسناد براساس این آیین نامه اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان