arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

چگونه بیکاری کارکنان دولت فدرال آمریکا بر کسب و کار دارا خسروشاهی تاثیر می گذارد؟ / رشد بی سابقه تقاضای کار برای رانندگی در اوبر

برخی از کارکنان دولت فدرال که بیش از 3 هفته است بیکار شده اند می گویند برای امرار معاش خود و خانواده خود چاره ای نخواهند داشت به جز ورود به مشاغلی مثل رانندگی در اوبر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از کارکنان دولت فدرال که بیش از 3 هفته است بیکار شده اند می گویند برای امرار معاش خود و خانواده خود چاره ای نخواهند داشت به جز ورود به مشاغلی مثل رانندگی در اوبر.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید چندان دور از ذهن نباشد اگر دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر را رئیس جدید کارمندان دولت ایالات متحده فرض کنیم. چرا که بسیاری از این افراد با قطع امید از درامد و شغل از دست رفته خود رو به استخدام در اوبر آورده اند.

کارکنان فدرال می گویند که آنها به دنبال مشاغل دوم برای مقابله با تعطیلی دولت و تامین بخشی از هزینه های زندگی خود هستند. هم اکنون حدود 800 هزار نفر با تعطیلی دولت به طور مستقیم و غیر مستقیم بیکار شده اند و نمی دانند باید چگونه از پس هزینه های زندگی خود بربیایند.

 بسیاری از آنها می گویند که به دنبال گرفتن وام یا شغلی جدید هستند.تعطیلی دولت فدرال از 22 دسامبر آغاز شد.از 800 هزار کارمند فدرال، 420 هزار نفر به شکل موقت و تا مدتی نامعلوم بدون دریافت حقوق مشغول به کارند و 380 هزار نفر هم به کلی از کار تعلیق شده اند.

بسیاری از کارکنان دولت فدرال به دنبال شغل دوم هستند، آنها از مشاغلی مانند رانندگی در اوبر یا فروشندگی در فروشگاه های مواد غذایی استقبال می کنند.

دیوید مورل یکی از کارمندان سابق دولت در این خصوص  گفت: "با تعطیلی دولت بیشتر مردم برای انجام کار به اوبر مراجعه می کنند،رانندگی تمام وقت در اوبر درامد مناسبی دارد و به هر حال بهتر از این بلاتکلیفی است."

جالب است بدانید برخی از کارشناسان مسائل اقتصادی می گویند اوبر و لیفت از تعطیلی دولت فدرال ضربه می خورند چرا که کارمندان دولت از مشتریان پر و پا قرص اوبر و لیفت بودند.

راشل وریلی، مشاور ارشد یکی از ادرات فدرال که دو فرزند کوچک دارد و اکنون بیکار شده است می گوید: برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده ام و در اوبر، لیفت و چند فروشگاه نیز فرم استخدام فوری پر کرده ام.

 

نظرات بینندگان