arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

اردوغان: تروریست‌ها برای تهدید ترکیه تسلیح‌ می‌شوند اما روزی بلای جان حامیانشان خواهند شد

رئیس جمهوری ترکیه گفت که گروه‌های تروریستی «پ.ک.ک»، «ی.پ.گ»، «فتو» و«داعش» توسط برخی محافل برای تهدید کردن ترکیه حمایت و تسلیح‌ شده و روزی بلای آنها خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری ترکیه گفت که گروه‌های تروریستی «پ.ک.ک»، «ی.پ.گ»، «فتو» و«داعش» توسط برخی محافل برای تهدید کردن ترکیه حمایت و تسلیح‌ شده و روزی بلای آنها خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی ، رجب طیب اردوغان، در مراسم معرفی کاندیداهای شهرستان های کوجا ائلی که در ورزشگاه شهید رجب‌ توپال‌اوغلو برگزار شد، گفت: این گروه‌ها اقدام به هر نوع تبهکاری نظیر قاچاق مواد مخدر، انسان و تن‌فروشی می‌کنند و روزی به رویای وحشتناک این محافل تبدیل خواهند شد، بنابراین زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر سودی ندارد.
اردوغان همچنین با بیان اینکه آنکارا در موضوع ارتقای ترکیه به سطوح بالاتر مصمم است تصریح کرد: یکی از نهادهای بسیار مهم انگلستان در این باره اعلام کرد که در سال 2030 آمریکا در رتبه سوم قرار گرفته و کشورمان به رتبه پنجم صعود خواهد کرد.
رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: مرحله آماده سازی پروژه راه آهن سریع السیر بین صبیحه گوکچن٬ پل یاووز سلطان سلیم٬ گبزه٬ هالکالی و فرودگاه جدید استانبول به پایان رسیده و در آینده نزدیک مراحل اجرای آن آغاز خواهد شد.
اردوغان در پایان با اشاره به کسری حساب جاری در کشور گفت: روز گذشته اعلام شد کسری حساب جاری کشورمان به پایین ترین سطح خود در 20 ماه گذشته رسیده است و این مژده خوبی است.
منابع مطلع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور تجهیزات و ادوات نظامی جدید به مرز سوریه ارسال کردند.
یک قطار حامل تجهیزات نظامی جدید به استان حاتای در جنوب ترکیه وارد شده است.
این قطار حامل تانک و نفربر و سایر ادوات نظامی می باشد که از شهرهای دیگر وارد این استان شده است.
این قطار در شهر اسکندرون توقف کرد و بار نظامی آن تخلیه شد.
به گفته خبرنگار آناتولی، این کاروان برای تقویت یگان ‌های نظامی مستقر در مرز مشترک با سوریه اعزام شده‌ است.
ترکیه طی هفته های اخیر حضور نظامی خود را در مناطق جنوبی این کشور هم مرز با سوریه تقویت کرده تا عملیات نظامی گسترده ای را علیه کردهایی که آن ها را تروریستی می داند، آغاز کند.
واشنگتن در حالی درصدد خروج نیروهایش از سوریه است که ترکیه قصد دارد عملیات تازه ای را علیه شبه نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه از جمله یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) آغاز کند.

نظرات بینندگان