arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۷

سردار باقری: دشمن فهمیده است که اقدام نظامی علیه ایران هزینه بالایی دارد و به نتیجه نمی‌رسد/ اگر دشمن به این نتیجه برسد که نفع جنگ با ایران از ضرر آن بیشتر است ، لحظه‌ای در حمله تردید نخواهد کرد

سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان با بسیج همه امکانات خود در صدد هستند تا اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند، گفت: برغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم شده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان با بسیج همه امکانات خود در صدد هستند تا اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند، گفت: برغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم شده است .

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (یکشنبه) در اولین همایش مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و توطئه ها و برنامه‌های دشمن در این خصوص ، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی اراده و هزینه‌ کرده‌اند که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار نشود و یا با تلخی همراه باشد، و در این راستا با حقد و حسد و بسیج همه امکانات خود در صدد هستند اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله با درایت فرماندهی معظم کل قوا و رهبری بی نظیر ایشان و بصیرت مردم شریف ایران و تلاش‌هایی که دستگاه ها، نهادها و دست اندرکاران حوزه امنیتی و اطلاعاتی تا به امروز انجام داده‌اند، برغم سرمایه گذاری و نقشه شوم دشمنان، کشور از امنیت خوب و مثال زدنی برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه 22 بهمن امسال باشکوه‌ و عظمت بیشتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: دشمن در طول سالیانی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است به این نتیجه رسیده که اقدام نظامی علیه ایران هم هزینه بالایی دارد و هم به نتیجه نمی‌رسد.لذا ایجاد بی ثباتی در کشور را با طراحی های مختلف و بکارگیری مزدوران خود در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه سناریوهای دشمن را ابتر و محکوم به شکست دانست و گفت: خدا را شاکریم که اقتدار و آمادگی های همه جانبه نیروهای مسلح در عرصه های مختلف، برغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم آورده است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه دشمن به طور دائمی در حال توسعه توانمندی‌های خود علیه ایران اسلامی است، تصریح کرد: این بازدارندگی به شرطی پایدار خواهد بود که ما نیز در مسابقه هوشیاری و پویایی از دشمن عقب نمانیم؛ ما نه تنها نباید حالت ایستایی و سکون داشته باشیم، بلکه در مسیر حرکت و رشد سرعت ما نیز نباید از دشمن کمتر باشد.

وی افزود: بدون شک، اگر دشمن به این نتیجه برسد که نفع جنگ با ایران اسلامی از ضرر آن بیشتر است ، لحظه‌ای در حمله به ایران تردید نخواهد کرد.

عضو شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: هر چه تهدیدات نظامی دشمن از ما دور می‌شود، تهدیدات امنیتی، فرهنگی، نرم و روانی و نیمه سخت بیشتر و این تهدیدات بیش از اقشار عمومی جامعه ، متوجه نیروهای مسلح بوده و بدیهی است هوشمندی ، هوشیاری و آمادگی های خود برابر سرمایه گذاری دشمن در این عرصه ها را بایستی ارتقا بخشیم.

وی در ادامه یادآور شد: البته مشکلات اقتصادی، معیتشی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر معضلاتی که در کشور وجود دارد می تواند بسترهایی برای آسیب‌پذیری و توسعه تهدیدات فراهم آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایجاد تروریسم تکفیری در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: تهدیدات تکفیری دشمن در منطقه یک شبه به وجود نیامده است بلکه حاصل یکی دو دهه بررسی، برنامه‌ریزی، مطالعه و تفکر چندین ساله دشمنان است.

وی با اشاره به برنامه های دشمن برای استفاده از نگرش های سطحی و قشری در بخش هایی از جهان اسلام و ایجاد تفرقه و گرفتار کردن کشورها از این طریق، اظهار کرد: اگر هوشیاری، هوشمندی، مجاهدت و تلاش‌های صورت گرفته نبود، عراق و سوریه به تصرف گروه‌های تکفیری در می آمد و امروز ما در همسایگی این گروه‌های متحجر قرار داشتیم .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور، حفظ و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و حراست از امنیت کشوررا ماموریت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: تداوم این ماموریت‌های خطیر، مستلزم ایجاد و حفظ پایگاهی مستحکم، پایدار ، عمیق و معنوی است و روحانیت در تحقق این مهم عهده دار نقش برجسته ای هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه نیروهای مسلح ما دارای ظاهر و انضباط بالا اما فاقد عمق و معنویت و روحیه از خود گذشتگی و شجاعت باشند، به طور قطع نمی‌توانند رسالت خود را در برابر تهدیدات و سناریوهای دشمنان به خوبی ایفا کنند.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به بودجه نظامی امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه ، یادآور شد: آمریکایی‌ها برای سال 2019، 720 میلیارد دلار اعتبار دلاری به مجلس خود بردند و تصویب کردند و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سالانه بیش از 100 میلیارد دلار بودجه دفاعی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما در یک نابرابری و نبرد نامتوازن به لحاظ ظاهری با دشمن قرار داریم و نیروی مسلح مومن، معتقد، شجاع، ایثارگر، با اخلاص، ماهر و منضبط در چنین وضعیتی می‌تواند بازدارندگی ما را پایدار و مستحکم کند، اظهار کرد: اعتقاد داریم این قوای کوچک به استناد آیه " کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ " به شرطی می‌تواند در برابر قوای بزرگ ایستادگی کند که از چنین ویژگی‌هایی برخوردار بوده و روحانیت در تحقق این مهم نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تداوم رشد چشمگیر و ارتقای توانمندی نیروهای مسلح تا رسیدن به نیروهای مسلح تراز انقلاب اسلامی را انتظار فرمانده معظم کل قوا برشمرد و اظهار کرد: ما تا رسیدن به این نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با سرعت این کار را انجام دهیم.

وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را انسان محور و معنویت افزایی و ارتقای بصیرت را انتظار مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از روحانیت در نیروهای مسلح دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلحی که با انواع تهدیدات دشمن در عرصه های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی و ... مواجه هستند، باید برای انجام ماموریت و مسئولیت سنگین، از استحکام و قوام بسیار زیادی برخوردار باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم جذب نیروهای مومن، جهادگر، انقلابی و اصیل در نیروهای مسلح، تصریح کرد: روحانیت معزز باید به این موضوع اهتمام جدی و حساسیت داشته باشد و نسبت به اجرای دقیق آن مراقبت کند.

سرلشکر باقری در پایان نقش عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح را نقشی بی بدیل عنوان و تاکید کرد: عقیدتی سیاسی‌ها و حفاظت اطلاعات‌ها دو بازو و یار و یاور فرماندهی هستند و اگر این مجموعه‌ها هم‌جهت و هم‌افزا باشند می‌توانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، بنابراین مدیران، فرماندهان، روحانیت وسایر دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی در این هم افزایی نقش اساسی بر عهده دارند.