arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

اعلام شرایط پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی / آغاز ثبت‌نام از ۲۹ دی

فهرست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها برای پذیرش بهمن ۹۷ در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر شد. این رشته‌ها برای پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، موسسات غیردولتی، مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت‌نام کرده یا نکرده اند) اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فهرست رشته های بدون کنکور دانشگاه ها برای پذیرش بهمن 97 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر شد.

این رشته ها برای پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش، موسسات غیردولتی، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1397 ثبت‌نام کرده یا نکرده اند) اعلام شده است.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش ضمن مشخص کردن رشته و مؤسسه آموزشی مورد علاقه خود، با همراه داشتن مدارک و درنظر گرفتن موارد ذیل از تاریخ97.10.29 تا 97.11.10 به سایت یا مستقیماً به موسسات ، مراکز و واحدهای آموزشی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش، فقط ظرفیت خالی مانده مرحله تمدید مهلت ثبت نام در پذیرش مهرماه 1397 امکان پذیرش دانشجو دارند و این کد رشته محل ها، شامل فقط این گونه رشته محل هاست و شامل سایر رشته محل های دوره های روزانه و شبانه و کد محل های سایر دوره ها که پذیرش آنها صرفاً سوابق تحصیلی است و ظرفیت آنها تکمیل شده است، نیست.

مجموعه کل رشته محل های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهرماه 1398 و شرایط ضوابط آنها در تاریخ 97.11.17 از طریق سایت این سازمان منتشر می شود.

تمام متقاضیان باید دارای دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده و یا دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) با تاریخ اخذ حداکثر تا 97.11.30باشند.

تمام داوطلبان باید در زمان اعلام شده مدارک خود را برای بررسی به دانشگاه و موسسه محل تقاضا ارسال و یا تحویل دهند.

پس از بررسی مدارک در صورت داشتن شرایط از داوطلب برای تکمیل فرم تعهد (برای جلوگیری از ثبت مشخصات داوطلب در چند رشته‌محل و یا چند موسسه) دعوت بعمل خواهد آمد که در این مرحله لازم است، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ 220،000 (دویست و بیست هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان اقدام کنند.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مراکز/واحدهای آموزشی در خصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت و توجه لازم را بعمل آورند. بدیهی است پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال 1397 (اعلام قبولی شهریورماه، مرحله تکمیل ظرفیت و یا اعلام قبولی نیمه‌متمرکز) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از مراکز/واحدهای آموزشی ثبت‌نام کنند، قبولی قبلی آنها در مراحل قبلی لغو خواهد شد.

پاسخگویی به اعتراضات داوطلبان در خصوص عدم پذیرش آنها بر عهده دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی ذیربط خواهد بود لذا لازم است داوطلبان از مراجعه و یا مکاتبه در این خصوص با این سازمان خودداری کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
1
2
این بلبشو چیه راه انداختید همه اش را یکجا متمرکز کنید.
نظرات بینندگان