arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر:از فردا ساخت ماهوره بعدی را شروع می کنیم

تیم سازنده ماهواره‌ پیام امیرکبیر در نامه ای به رئیس جمهوری اعلام کرد، با افتخار آماده است از فردا و با تجدید قوای دوباره، با همه توان در چارچوب نیازمندی‌های کشور شروع به طراحی و ساخت ماهواره بعدی باهدف ارائه‌ خدمات مورد نیاز مردم کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر:از فردا ساخت ماهوره بعدی را شروع می کنیممحمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز از قرار نگرفتن ماهواره «پیام» در مدار خبر داد و گفت: بامداد امروز (سه شنبه) با وزرایICT دولت های هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) رفتیم. ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و «پیام» در مدار آرام نگرفت. «ماهواره دوستی» در انتظار حضور در مدار است و با جوانان عزم کردیم مجدد بسازیم.
برهمین اساس شامگاه سه شنبه ایرنا، تیم سازنده ماهواره‌ پیام امیرکبیر در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری تصریح کرد: ماهواره پیام امیرکبیر ماحصل تلاش نخبگان جوان و تلاش‌گر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تجربه‌ گرانقدر اساتید این دانشگاه بود که با سفارش سازمان فضایی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی مسیر پرفراز و نشیب چندین ساله از گذرگاه‌های سختی عبور و با همه دشواری‌ها محصول عملیاتی پروازی با مشخصات فنی یکتا را به عرصه فضایی کشور تقدیم کرد.
«فعالیت‌های فضایی هر کشور موجب کارآفرینی، شکوفایی استعدادها و توانمندسازی برای ورود به دیگر حوزه‌های صنعتی کشور است که قطعا' به صورت تدریجی و گام به گام حاصل می‌شود.»
این نامه اضافه کرد: تیم فنی و اجرایی پروژه‌ ماهواره‌ پیام امیرکبیر در١٠ سال گذشته مشغول توسعه و پیاده‌سازی این ماهواره بوده و بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است. امید بر آن بود که امروز شاهد عملیاتی شدن این ماهواره در مدار باشیم و به مدت حداقل 2 سال از داده‌های این سامانه در کاربردهای صلح آمیز مورد نیاز کشور بهره‌مند شویم. 
«آنچه رخ داد عملکرد عالی ماهواره و ارسال تمامی اطلاعات مورد انتظار در بازه‌ محدود چند دقیقه‌ای حضور در مدار بود.»
در این نامه تاکید شده است: با وجود اندوه فراوان ناشی از عدم موفقیت نهایی پروژه، بر خود لازم می‌دانیم احساس غرور و سرافرازی خود را از مشاهده‌ دستاورد زحمات بی‌شائبه همکاران وزارت دفاع در توسعه‌ی ماهواره‌بر با ابهت سیمرغ خدمت شما ابراز کنیم؛ امید داریم که با ادامه این تلاش‌ها و به‌کارگیری آموخته‌ها شاهد ادامه مقتدرانه مسیر رو به پیشرفت این تیم توانمند باشیم.
در پایان این نامه، تیم سازنده ماهواره پیام امیر کبیر، با تشکر از وزیر جوان کابینه، اعلام کرد: با افتخار آماده است از همین فردا و با تجدید قوای مجدد با تمام توان در چارچوب نیازمندی‌های کشور شروع به طراحی و ساخت ماهواره بعدی به منظور ارائه‌ خدمات مورد نیاز مردم کند.

** ساخت مجدد ماهواره در یک سال 
به گزارش ایرنا، ماهواره پیام پس از تأسیس سازمان فضایی ایران یکی از پروژه هایی بود که به سه دانشگاه صنعتی ایران ارائه شد و از سری میکروماهواره‌های توسعه فناوری فضایی سازمان است. 
این ماهواره با مشارکت چهار دانشکده مهندسی هوافضا، برق کامپیوتر و مکانیک و 16 نفر از استادان دانشکده های دانشگاه امیر کبیر ساخته شده و علاوه بر آن، بخش عمده فعالیت بر عهده دانشجویان ارشد و دکتری بوده است.
به گفته رئیس دانشگاه امیرکبیر، ساخت ماهواره پیام حدود 10 سال زمان برده، دانش فنی آن به دست آمده و زیرساخت‌های مناسب آن نیز ایجاد شده است. این موضوع ما را در موقعیتی قرار می ‌دهد که می‌توان در کمتر از یک سال نمونه دوم آن را ساخت و تحویل داد.
سیداحمد معتمدی افزود: با توجه به اظهارات محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این کار به زودی شروع می‌شود تا با پرتاب نمونه‌های بعدی کار را به خوبی انجام دهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
1
2
اگه داده بودین به دانشگاه صنعتی شریف الان تو مدار بود اخه امیرکبیر هم دانشگاهه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
1
بدبخت شدیم دوباره تحریم برای مردم ایران. بازم کوچکتر شدن سفره مردم ستم دیده ایران.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
پول که هس .شماهم که پولتون را میگیرین در هر صورت.شد شد .نشدم نشد
جامعه شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
البته دانشمندان برای تکمیل یک پروژه از جان و دل مایه می گذارند. اما موانعی بر سر راه آنها در طول زمان از سوی خود دولت گذارده می شود که پروژه آنها را به درازا می کشاند و دیگر توجیه اقتصادی ندارد مانند کمبود بودجه، تغییر سیاست، تغییر مدیر سازمانی، ادغام و انحلال سازمان و سایر موارد دیگر. این موارد و بوغ کرنا کردن موضوع سبب بازی کردن با روحیه مردم و جامعه می شود.
نظرات بینندگان