arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

سی‌ان‌ان: ترامپ درصدد برسمیت شناختن رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور است

یک شبکه خبری اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا درصدد است تا رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور برسمیت بشناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی‌ان‌ان:ترامپ درصدد برسمیت شناختن رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور است«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور برسمیت بشناسد.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان اسپانیولی زبان، پیش از این نیز «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا دوره جدید ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» را غیر مشروع توصیف کرده و اعلام کرد که واشنگتن تلاش می‌کند دموکراسی واقعی را به ونزوئلا بازگرداند.

مادورو هفته پیش برای دومین دوره ریاست جمهوری خود که از 2019 تا 2025 ادامه خواهد یافت سوگند یاد کرد.

بعد از امتناع آمریکا از پذیرش مشروعیت ریاست جمهوری شش ساله نیکلاس مادورو که به تازگی آغاز شده، گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا گفت که آماده تسلط بر قدرت است و به دنبال جلب حمایت ارتش برای انجام کودتا علیه رئیس‌جمهور است.

از سال 2017 و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال 2017 شد.

مخالفان ضمن تحریم این انتخابات، مدعی شدند که دولت نیکلاس مادورو قصد دارد با استفاده از تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی در مقابل مجلس ملی، قدرت را قبضه کند. مجلس مؤسسان قانون اساسی ۵۴۵ عضو دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
رییس جمهور رای گیری و انتخابات مگه نمی خواد؟!
نظرات بینندگان