arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۲۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

امام جمارانی: اظهارات موسوی خوئینی‌ها درباره هاشمی، مطلوب و به مصلحت نبود / اعضای مجمع روحانیون چنین نظراتی ندارند / کدام سیاست ایجاب می‌کند که در حق بزرگان کشور، چنین انتقاداتی را مطرح کنیم؟

به دنبال اظهارات مصاحبه آیت‌الله موسوی خویینی‌ها درباره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سید مهدی امام جمارانی از اعضای برجسته و از موسسین مجمع روحانیون مبارز مطالب گفته شده را نامطلوب دانست که در شرایط فعلی به مصلحت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال اظهارات مصاحبه آیت‌الله موسوی خویینی‌ها درباره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله سید مهدی امام جمارانی از اعضای برجسته و از موسسین مجمع روحانیون مبارز مطالب گفته شده را نامطلوب دانست که در شرایط فعلی به مصلحت نیست.

به گزارش «انتخاب»، متن نوشته امام جمارانی به شرح زیر است:

در روزهای اخیر مصاحبه ای از طرف آیت الله موسوی خویینی ها که خود از نزدیکان امام و فعالان نهضت ایشان بوده اند، در رابطه با شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد که به نظر حقیر مصاحبه ی مطلوبی نبود و گمان نمی کنم مجمع روحانیون مبارز و اعضای آن با شناختی که اینجانب از ایشان دارم، دارای چنین نظراتی باشند و حتما این مصاحبه و انتقادات مطرح شده در آن، نظرات شخص آیت الله موسوی خویینی ها است که متأسفانه باید عرض کنم به هیچ عنوان مصلحت نبود در این شرایط و اوضاع و احوال کشور و آن هم در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی چنین سخنانی درباره ایشان مطرح شود.

اگر چه ممکن است که انتقاداتی در مورد عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی داشته باشیم که از نظر ما صحیح هم باشد اما باید این نکته را مد نظر داشت که مرحوم آیت الله هاشمی در طول دوران نهضت امام و پس از پیروزی انقلاب، در کنار مقام معظم رهبری همواره مورد توجه، اعتماد وعنایت خاص امام بودند و بعد از وفات امام نیز در مقاطع مختلف، کشور را هدایت و مدیریت کرده اند. بر کسی پوشیده نیست که سلامت و بقای نظام اسلامی و انقلاب مرهون مجاهدت های همین دو شخصیت بوده است که باید قدردان چنین بزرگانی باشیم.

اکنون در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و حتماً کمبودها و نقصان در عملکرد مسیولان بوده و هست، اما کدام سیاست ایجاب می کند که در حق بزرگان این کشور و انقلاب، بدون بررسی درست شرایط زمانی و مکانی، انتقاداتی چنین را مطرح سازیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
2
2
غیر از پیغمبر و ائمه کسی معصوم نیست.اتفاقا" باید خاطرات ایشان بازگو شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
3
سلام
متاسفانه زورمان فقط به مرده ها می رسه.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
2
من بازهم ازشما انتخاب عزیز تشکر می کنم که در فضایی مناسب نظرات منتقدین وحامیان آقای هاشمی را منعکس می کنید فضای سیاسی ایران به شدت سر خورده و سرد شده متاسفانه نخبگان به حاشییه رفته ویا ترک دیارمیکنند فضای اجتماعی وفرهنگی جوابگوی جوانان وقشر روشنفکر نیست فضاهای مجازی واینترنت به شدت بر رشد جوانان ما تاثیر گذاشته واختلاف طبقاتی به انواع مختلف خودش را نشان می دهد رفاه اجتماعی یکسان در ایران دست نیافتنی است ومشکلات اقتصادی دارد همه جیز را می بلعد واول دین وایمان مردم را در اینجاست که تفکر آقای هاشمی وامثال ایشان نمود پیدا می کند اعتدال وعقلانیت در سایه نگاه داشت دین ومذهب والبته داریم در چهار چوب جمهوری اسلامی به موضوع نگاه می کنیم آقایان انتقاد از هاشمی وتفکرشان گناه نیست بلکه انصاف و رعایت حرمتها منظورماست چه هاشمی باشد چه بهشتی چه مطهری چه آقای منتظری داستان این است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
2
چیزی که هست خودش همونجوریه
امیر
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
1
کدام سیاست ایجاب میکنه ؟ سیاست اسیب شناسی بی تعصب ! اینکه الان در موقعیتی هستیم که این حرفها ایجاب نمیکنه سیاست قرص خواب روی قرص خوابهای قبلیست " کی کشور ما در این چهل سال گذشته موقعیت استثنائی نداشته ؟ کشور ما در این چهل سال گذشته همش در حال جنگ بوده و به مردم هم هر شب در اخبار 20.30 سفارش میشه که با پوتین بخوابند و تفنگشون تو بغلشون باشه !
نظرات بینندگان