arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

ادامه اقدامات هماهنگ پمپئو و بولتون علیه ایران

وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اقدامات هماهنگ خود برای تحریک کشورهای دیگر علیه ایران ادامه می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه اقدامات هماهنگ پمپئو و بولتون علیه ایران

وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اقدامات هماهنگ خود برای تحریک کشورهای دیگر علیه ایران ادامه می دهند.

در پی اقدام ایران برای پرتاب ماهواره به فضا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که این آزمایش نشان می‌دهد که ایران به دنبال دستیابی به قابلیت موشکی تهدید کننده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی است پرتاب این ماهواره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشته است: ایران درمخالفت با جامعه بین المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، یک وسیله پرتاب فضایی را آزمایش کرد. این پرتاب بار دیگر نشان می دهد که ایران به دنبال توانایی‌های پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را تهدید می کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، نیز در توئیتی تازه با ارجاع به یک گزارش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و با استناد به این گزارش، ایران را متهم کرد که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات ناقص و دروغ داده‌ است.

بولتون در توئیت خود نوشت: «گزارش آرشیو مخفی هسته‌ای ایران شواهد قابل توجهی را نشان می‌دهد که اظهارنامه‌های ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ناقص و دروغ است، رئیس‌جمهور کار درستی کرد که توافق وحشتناک با ایران را خاتمه داد. فشار بر ایران برای ترک جاه‌طلبی‌های هسته‌ای افزایش خواهد یافت».

در پیام بولتون، پیوندی نیز به اصل گزارش داده شده که رجوع به آن نشان می‌دهد تنظیم‌کنندگان این گزارش «دیوید آلبرایت» رئیس مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل در واشنگتن، «اولی هاینونن» معاون اسبق دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و «آندریا استریکر» تحلیلگر پژوهشکده علوم و امنیت بین‌الملل، هستند.

این گزارش بر اساس اسناد ربوده‌ شده توسط مأموران اسرائیلی از تورقوزآباد (شهرک فاطمیه) در جنوب تهران، تنظیم شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان