arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

دادستان تهران: نازنین زاغری و چند نفر دیگر سنگین‌ترین اتهامات را دارند/ ۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه تحت تعقیب قرار گرفتند/ دستگیری ۱۰ دلال و بازداشت ۴ کارمند وزارت صمت در پرونده واردات خودروی خارجی

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به جزئیاتی از پرونده بانک سرمایه اشاره کرد و گفت: در این پرونده حدود ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که از جمله آن‌ها آقایان بخشایش و کاظمی بودند و الباقی کسانی هستند که در این بانک مدیریت داشتند و تعقیب شدند و پرونده آن‌ها به تدریج به دادگاه خواهد رفت.بانک سرمایه نمونه‌ای از یک فساد کامل است که همه چیز دست به دست هم داده است و از بخش‌های خصوصی، دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی و شیوه‌های مختلفی از جمله کارتن خواب‌ها، رشوه و رانت و خرید املاک به قیمت ارزان و تسهیلات گسترده استفاده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده‌های وزیر دولت نهم، حقوق‌های نجومی، میثم رضایی و واردات خودروهای خارجی توضیحاتی ارائه داد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی در رابطه با شبهات مطروحه در فضای مجازی در مورد برخی محکومان امنیتی از جمله نازنین زاغری با تأکید براینکه برخی دولت‌های غربی باید از دخالت در امور قضایی کشور خودداری کنند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانم نازنین زاغری و چند نفر دیگر محکومانی هستند که جرایم سنگینی محکوم شده‌اند و یکی از سنگین‌ترین اتهامات را دارند.

وی خطاب به برخی کشور‌های غربی که مدعی هستند در کوچکترین مسائل حقوق این افراد رعایت نمی‌شود، گفت: مطابق گزارشی که شب گذشته گرفتم، در تماس با خانواده، اعطای مرخصی و امکانات پزشکی، بیشترین توجهات نسبت به این نوع محکومان و متهمان صورت می‌گیرد.

دادستان تهران طرح این ادعا‌ها را صرفا به منظور غرض ورزی و تحت الشعاع قرار دادن نظام قضایی ایران دانست و گفت: قاضی مقیم در زندان هم برای جرایم عمومی و هم امنیتی حضور دارد و مرتب با این افراد ملاقات و دیدار می‌‎شود و از لحاظ تماس تلفنی، ملاقات با خانواده و استفاده از امکانات پزشکی حتی درمان در خارج از زندان، در بهترین وضعیت قرار دارند.

جعفری دولت آبادی با رد ادعایی که دولت انگلیس اخیرا در مورد نازنین زاغری مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: به خصوص در مورد خانم زاغری ادعایی که اخیرا دولت انگلیس مطرح کرده صحت ندارد و امیدواریم از این فرافکنی‌ها دست بردارند.

دستگیری ۱۰ دلال و بازداشت ۴ کارمند وزارت صمت در پرونده واردات خودروی خارجی

دادستان تهران در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده واردات خودروی خارجی بیان داشت: این پرونده تا امروز ۳۰ متهم دارد، ۱۰ دلال در این رابطه دستگیر و ۴ کارمند وزارت صمت در مورد این پرونده بازداشت و الباقی دستگیرشدگان هم تعدادی وارد کننده خودرو هستند.

وی ادامه داد: اخیرا خواهر فرشته تنگستانی یکی از متهمان این پرونده که به خارج از کشور فرار کرده بود، در ایران دستگیر شده و اعترافاتی در این زمینه داشته است.

جعفری دولت آبادی با اشاره به پیشرفت خوب تحقیقات این پرونده، افزود: پرونده‌ای هم در بندرعباس تشکیل و تحقیقات آن به دادسرای تهران سپرده شده است که ۵ متهم دارد و یکی از مدیران معروف واردکننده خودرو و یک مدیر دولتی مربوط به گمرک در رابطه با آن بازداشت هستند.

توقیف ۶۰ خودرو در پرونده میثم رضایی

دادستان تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده میثم رضایی با ۱۳۰۰ شاکی و با تأکید بر پیشرف خوب تحقیقات اظهار کرد: در این پرونده ۱۰ متهم دستگیر و بیش از ۶۰ خودرو توقیف و املاک زیادی شناسایی شده است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده پرونده آماده ارسال به دادگاه شود.

وی با تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی گفت: از ۵۰ مورد کیفرخواست در مورد پرونده حقوق‌های نجومی، ۱۴ مورد منجر به صدور حکم شده و تعدادی هم تبرئه شده‌اند و از آنجایی که در مرحله اعتراض است پس از قطعی شدن جزئیات حکم اعلام می‌شود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در مورد فروش ارز در معابر، دستگیری‌ها کماکان ادامه دارد، افزود: شب گذشته دوباره تعدادی در این زمینه دستگیر شدند.

دادستان تهران با تاکید بر اینکه تشکیل شعب ویژه سرآغاز دوره جدیدی در مبارزه با فساد بود، خاطرنشان کرد: فقط در ۴ پرونده‌ای که کیفرخواست داده‌ایم، ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی بوده که در این پرونده‌ها مورد کیفرخواست قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که امروز مبارزه با فساد یک سیاست تبلیغی نیست، بلکه الزامی برای مبارزه با مفسدانی است که اعتماد مردم به نظام را کاهش داده‌اند.

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: خوشبختانه با اقداماتی که شروع شده و ادامه خواهد یافت، از تمام کسانی که اموال و ارز‌های کشور را به غارت برده‌اند، اموال را پس خواهیم گرفت، منتهی به کمک مردم و همکاری دستگاه‌ها نیاز بیشتری داریم.

۳۰ مدیر در پرونده بانک سرمایه تحت تعقیب قرار گرفتند

دادستان تهران جزئیاتی از پرونده بانک سرمایه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در این پرونده حدود ۳۰ مدیر تحت تعقیب قرار گرفتند که از جمله آن‌ها آقایان بخشایش و کاظمی بودند و الباقی کسانی هستند که در این بانک مدیریت داشتند و تعقیب شدند و پرونده آن‌ها به تدریج به دادگاه خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بانک سرمایه نمونه‌ای از یک فساد کامل است که همه چیز دست به دست هم داده است و از بخش‌های خصوصی، دولتی و عوامل داخلی و پیرامونی و شیوه‌های مختلفی از جمله کارتن خواب‌ها، رشوه و رانت و خرید املاک به قیمت ارزان و تسهیلات گسترده استفاده شده است.

دادستان تهران تأکید کرد: نباید در فساد فرافکنی کنیم، بلکه باید مبارزه با فساد را جدی بگیریم تا اموال مردم به بیت المال برگردد.