arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

چرا بانک های اروپایی به سیستم های بانکداری هوشمند اطمینان ندارند؟

نگاهی به فعالیت های بانک های اروپایی نشان می دهد این بانک ها نسبت به بانک های ایالات متحده انعطاف ناپذیری بالایی در برابر بانکداری الکترونیک دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نگاهی به فعالیت های بانک های اروپایی نشان می دهد این بانک ها نسبت به بانک های ایالات متحده انعطاف ناپذیری بالایی در برابر بانکداری الکترونیک دارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدیران شرکت فناوری های مالی« Finastra»  می گویند که بانک های اروپایی چندان فعالیتی در حوزه بانکداری الکترونیک ندارند. سیمون پاریس، مدیر اجرایی Finastra، می گوید که بانک های اروپایی تکنولوژی را آهسته تر از آنچه در ایالات متحده آمریکا دیده می شود، پذیرفته اند.

این شرکت با 45 بانک  از 50 بانک برتر جهان کار می کند و درآمدی بیش از 2 میلیارد دلاری دارد. پاریس در این خصوص ادامه داد:"شما شاهد تفاوت بزرگی بین بانک های ایالات متحده و بانک های اروپایی هستید و من فکر می کنم این بخشی از دلیل است که بانک های ایالات متحده سطح بازده سهامی دو برابر اروپایی ها دارند.آنچه که آمریکایی ها انجام می دهند، سرمایه گذاری بسیار زیادی در بخش های بهره وری و در حقیقت خدمات واقعی  برای مشتری است. شما واقعا می بینید که آنها پیشرفت هایی را از جمله سرمایه گذاری های تکنولوژیکی طی چند سال اخیر انجام داده اند."

بر اساس گفته های این مدیر سرشناس فناوری، در بخش بانکی، تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و بانک هایی که نسبت به تکنولوژی بی تفاوت باشند به شدت آسیب پذیر خواهند بود.

اما چرا اروپایی ها نسبت به تکنولوژی های بانکی تا این حد سختگیر هستند؟ شاید یکی از دلایل اصلی این باشد که مسائل تقلب و تخلف بانکی به شدت نگران کننده است. اما شرکت های تامین کننده فناوری های مالی و بانکی نیز می گویند که در این زمینه اقداماتی جدی را سر و سامان داده اند و مانع از هر نوع تقلب در حوزه های بانکی خواهند شد.

افرون بر این ها این روزها بازریابی بانکی هم به شدت مرسوم شده و به نظر می رسد بانک های اروپایی در حال عقب افتادن از این قافله هستند. پاریس در این خصوص  گفت: "بازاریابی بانکی به معنای بانک هایی است که خدمات را برای مشتریان مونتاژ می کنند، حتی اگر برخی از محصولاتی که تبلیغ می شوند اساسا به خود بانک نیز وابستگی نداشته باشند."

 

نظرات بینندگان