arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

رئیس سازمان اداری و استخدامی:‌ وزارت ورزش دلایل قانونی ابقای تاج را توضیح دهد

گرچه بعد از اما و اگرهای بسیار برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال ،"مهدی تاج" ماندگار شد، ولی رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید در این باره از آنها سوالی نشده و بهتر است اگر دلایل قانونی برای عدم مشمولیت وی وجود داشته را توضیح دهند و اگر هم بازنشسته بوده و مشمول قانون می‌شود، قانون را اجرا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گرچه بعد از اما و اگرهای بسیار برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در فدراسیون فوتبال ،"مهدی تاج" ماندگار شد، ولی رئیس سازمان اداری و استخدامی می‌گوید در این باره از آنها سوالی نشده و بهتر است اگر دلایل قانونی برای عدم مشمولیت وی وجود داشته را توضیح دهند و اگر هم بازنشسته بوده و مشمول قانون می‌شود، قانون را اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، از نیمه آبان‌ماه امسال با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان، سازمان‌ها و دستگاه‌های مشمول قانون موظف بودند به فعالیت افراد بازنشسته‌ای که دعوت به کار شده بودند، پایان دهند. اما در این بین برخی افراد در نهایت با رایزنی و دریافت موافقت‌نامه‌هایی توانستند در سمت خود باقی بمانند.

در این بین مهدی تاج - رئیس فدراسیون فوتبال - از جمله افرادی بود که ماندن یا رفتن وی به دلیل بازنشستگی و از سویی نظر کنفدراسیون آسیا در این رابطه با حواشی همراه بود. ولی در نهایت وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که "به دلایلی وی در فدراسیون ماندنی است".

این در حالی است که پرس‌وجوی ماجرای رئیس فدراسیون فوتبال از جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی و معاون رئیس‌جمهور - با توضیحاتی همراه بود.

انصاری درباره دلایل ماندن تاج با بیان این‌که در رابطه با ماندن وی در فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان از سازمان اداری و استخدامی سوالی نشد، گفت: این در حالی است که مسئولیت اجرای قانون با مسئولین دستگاه‌هاست و در سازمان اداری و استخدامی ضوابط اجرای آن را تعیین و اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیگیری آنچه در حوزه وزارت ورزش و جوانان است، مربوط به خود وزارتخانه است، چرا که آنها خودشان شرایط افراد فعال در وزارتخانه‌ها را تطبیق می‌دهند و در مورد ایشان هم من اصلا نمی‌دانم بازنشسته است یا خیر. چرا که پرونده پرسنلی افراد دست ما نیست و در دستگاه اجرایی است.

معاون رئیس جمهور گفت: باید از همان مسئولان در وزارت ورزش و جوانان سوال شود که اگر دلایل قانونی وجود داشته که این شخص مشمول قانون نمی‌شده است،‌ را توضیح دهند که اگر هم مشمول قانون می‌شود باید در مورد او اجرایی شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در مورد این‌که سازمان اداری و استخدامی پیگیری در مورد ماندن تاج در فدراسیون فوتبال داشته است؟ اظهار کرد: خیر؛ در مورد هیچ کسی پیگیری نکردیم، فقط نامه رسمی زدیم کسانی که مشمول قانون هستند را اعلام کنند و در ادامه اجرای آن را هم پیگیری خواهیم کرد؛ بنابراین دستگاه‌ها باید متناسب با پرونده‌هایی که دارند در مورد آن اطلاع‌رسانی کنند.

ماجرای تاج در فدراسیون فوتبال از این قرار است که طبق قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها اون نیز مشمول قانون شد و باید فدراسیون را ترک می‌کرد و البته این موضوع پیش از این از سوی سازمان اداری و استخدامی مورد تاکید قرار گرفته و اعلام کرده بود که دلیلی برای ماندن تاج وجود ندارد و او نیز باید به عنوان یک بازنشسته شاغل، از فدراسیون خارج شود؛ چراکه قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها شامل موسسات عمومی غیردولتی نیز می‌شود و تمامی فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال را نیز در بر می گیرد و هیچ استثنایی در این رابطه وجود ندارد؛ از این رو فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با سایر سازمان‌های هم‌رده خود ندارد و اگر رئیس فدراسیون مشمول استثنائات این قانون(جانبازی بالای ۵۰ درصد، سه سال اسارت یا فرزند شهید نیست)، نیست، حتما باید پست خود را ترک کند.

اما فدراسیون فوتبال بهانه دیگری برای عدم خروج تاج داشت، مبنی بر اینکه از نظر فیفا دولت‌ها حق دخالت در امور فوتبال را ندارند و در صورت رفتن رئیس فدراسیون در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

اما این موضوع از سوی دولت و مجلس پذیرفته نبود و توضیح دادند که دولت هیچ دخالتی در این قانون ندارد و قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مصوبه مجلس است و قانونگذار، اجرای آن را ضروری می‌داند؛ از این رو دولت دخالتی در امور فوتبال نخواهد داشت و بنابراین فیفا نیز نمی‌تواند در این رابطه واکنشی داشته باشد، پس جایی برای رایزنی باقی نمی‌ماند.

با این حال ظاهرا قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها نتوانست برای فدراسیون فوتبال اجرا شود و به نحوی دور خورد و طولی نکشید که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که تاج با استفاده از "قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" ماندگار شده است.

طبق این ماده دستگاه‌های موضوع ماده ۲ (نهادها و سازمان‌ها) مکلف هستند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بود و قطع همکاری کرده‌اند، صرفا برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنها اقدام کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
فکر کنم تنها کسی که نمیدونه خواجه حافظ شیرازی باشه! طرف ما رو گرفته یا خودشو!!!
نظرات بینندگان