arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

واکنش ظریف به بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا: مرضیه هاشمی شهروند ایرانی هم محسوب می‌شود/ آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند

محمدجواد ظریف، درباره دستگیری مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا گفت: خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.اقدام آمریکا در دستگیری این خانم یک اقدام سیاسی غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است از همین رو آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ظریف وزیر خارجه کشورمان دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی در آمریکا سیاسی و غیرقابل قبول دانست.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف، درباره دستگیری مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا اظهار کرد: خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.

وزیر خارجه کشورمان اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی (خبرنگار پرس تی وی) را "سیاسی و غیرقابل قبول" خواند و از آمریکایی‌ها خواست "بدون فوت وقت این بازی سیاسی" را تمام کنند.

ظریف که در سفر به عراق به سر می‌برد در گفت‌وگوی با العالم، افزود: خانم هاشمی خبرنگار رسمی بودند و زندگی و وظیفه مشخصی داشتند.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا در دستگیری این خانم یک اقدام سیاسی غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است از همین رو آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.

نظرات بینندگان