arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

آمریکا دو هفته دیگر از پیمان موشکی خارج می شود

معاون وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، اعلام کرد که کشورش ماه آینده میلادی از این پیمان خارج می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا دو هفته دیگر از پیمان موشکی خارج می شود«آندرئ تامپسون» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات اعلام کرد که کشورش از اول فوریه (12 بهمن ماه) خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با روسیه را آغاز می کند.
در حالی که خروج یکجانبه آمریکا از این پیمان پس از شکست مذاکرات در ژنو اعلام می شود، تامپسون مدعی شد که روسیه با موشک 9M729 این پیمان را نقض کرده است.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد در سال 1987 میان میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.
براساس این پیمان، موشک های هسته ای کوتاه برد و میان برد با برد 500 تا 5 هزار و 500 کیلومتر منع شده است.
هیات روسی در مذاکرات ژنو میان مسکو و واشنگتن، آمریکا را به «بدتر کردن اوضاع» پیرامون این پیمان متهم کرد و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرد که کشورش به شدت به این پیمان پایبند است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اکتبر سال گذشته میلادی (آبان ماه) با تهدید به خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، اعلام کرد که کشورش باید چنین تسلیحاتی را تولید کند.
گورباچف در واکنش به تهدید ترامپ گفت که خروج آمریکا از این پیمان تهدید هولناک علیه صلح است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در مصاحبه ای با بیان اینکه مسابقه تسلیحات با آمریکا هیچ منافعی برای مسکو ندارد، هشدار داد که خروج واشنگتن از این پیمان پیامدهای شدیدی در پی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
1
0
ترامپ از پیمان منع گسترش و ازمایش سلاح های هسته ای خارج میشه اما به ایران و دیگر کشور ها میگه تو حوزه فضایی موشک بالستیک و انرژی هسته ای وارد نشین.
نظرات بینندگان