arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تعطیلی دولت لغو شد

سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال لغو شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تعطیلی دولت لغو شدیک نمایند ارشد کنگره آمریکا روز چهارشنبه گفته سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «سخنرانی وضعیت کشور» به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال لغو شده است. 

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا که وظیفه دعوت از رئیس‌جمهور برای ایراد این سخنرانی را بر عهده دارد گفت: «سخنرانی وضعیت کشور لغو شده است. تا وقتی که دولت تعطیل باشد کارهایمان طبق روال عادی پیش نخواهد رفت.»

دولت آمریکا از ۲۵ روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرالدر تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد مانده‌اند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

از سال ۱۹۷۶ که روال جاری برای تخصیص بودجه و اعتبار شروع شده این بیست و دومین بار است که دولت فدرال آمریکا تعطیل می‌شود. 

نظرات بینندگان