arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

ایران صفر - عراق صفر/ خاطره تلخ عراق، شیرین نشد

دو تیم فوتبال ایران و عراق در سومین دیدار مرحله گروهی گروه D جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آل‌مکتوم دوبی و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران صفر - عراق صفر/ خاطره تلخ عراق، شیرین نشددو تیم فوتبال ایران و عراق در سومین دیدار مرحله گروهی گروه D جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آل‌مکتوم دوبی و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ایران صفر - صفر عراق

گل: -

کارت زرد: علی عدنان، امجد عتوان و احمد ابراهیم از عراق، سامان قدوس و وحید امیری از ایران

کارت قرمز: -

 

گزارش بازی

بازی با سوت روشن ایرماتوف آغاز شد.

با وجود میل بیشتر عراق به هجوم، جنگ دو تیم در میانه زمین ادامه داشت تا این که ایران در موقعیتی توسط امیری صاحب توپ شد که ضربه سر چکشی سردار در دقیقه ۱۲ به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

با گذشت زمان ملی‌پوشان ایران بازی را در دست گرفتند و با دو کرنر دروازه عراق را تهدید کردند.

توپ در محوطه جریمه به امید ابراهیمی رسید که کاپیتان امروز تیم ملی با برخورد به بازیکن عراق سرنگون شد که داور علی رغم اعتراض فراوان بازیکنان ایران، اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۲۸ شوت سامان قدوس با برخورد به مدافع عراق به کرنر رفت تا ایران همچنین از زدن گل نخست خود عاجز بماند.

نخستین حمله عراق در دقیقه ۳۵ بازی شکل گرفت که شوت از راه دور احمد یاسین با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

خطای قدوس روی صفا هادی درگیری را بین بعضی از بازیکنان دو تیم به وجود آورد که با دخالت داور و سایر بازیکنان این قائله ختم به خیر شد.

اوت‌ دستی بلند امیری در دقیقه ۴۳ با دفع ناقص مدافعان عراق به سردار آزمون رسید که شوت این بازیکن باز هم با برخورد به مدافعان عراق مقابل پای جهانبخش قرار گرفت که شوت سرکش هافبک‌مهاجم تیم ملی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه باز هم اوت‌دستی بلند وحید امیری به آزمون رسید که شوت آزمون دو بار به دست صفا هادی برخورد کرد که ملی‌پوشان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور چنین نظری نداشت.

نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم دیدار ایران و عراق آغاز شد.

علی‌رغم بازی هجومی ایران در نیمه دوم، شاگردان کی‌روش نتوانستند موقعیت جدی را روی دروازه عراق ایجاد کنند و پاس‌های آخر تیم ملی پیش از رسیدن به مهاجمان توسط عراقی‌ها دفع می‌شد.

ضعف ایران در موقعیت‌سازی باعث شد تا کی‌روش مهدی طارمی را به جای جهانبخش وارد زمین کند.

در دقیقه ۶۵ دفع ناقص کنعانی‌زادگان نزدیک بود کار دست ایران دهد که ضربه زمینی محند علی از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در اختیار گرفت.

در دقیقه ۷۲ حملات پی‌در پی ایران روی دروازه عراق با سانتر وریا غفوری ادامه پیدا کرد که تعدد مهاجمان ایران در محوطه جریمه هم کارساز نبود و مدافع عراق توپ را دور کرد.

دقیقه ۷۸ عراق با طارق همام صاحب توپ شد که سانتر زیبای این بازیکن با ضربه سر علی عباس می‌رفت که دروازه ایران را باز کند اما فوق واکنش بیرانوند مانع از باز شدن دروازه تیم ملی شد.

توپ در یک رفت و برگشت به مهدی ترابی رسید که شوت آرام این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه فایده‌ای نداشت و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی(۸۰- اشکان دژاگه)، وحید امیری، سامان قدوس(۷۴- مهدی ترابی)، علیرضا جهانبخش(۶۳- مهدی طارمی) و سردار آزمون.

ترکیب عراق: جلال حسن، علا مهاوی، علی فائز، علا ابراهیم، علی عدنان، امجد عتوان، صفا هادی، احمد یاسین(۴۶- بشار رسن)، طارق همام، محند علی(۷۰- علا عباس) و حسین علی.

در دیگر دیدار این گروه ویتنام و یمن به مصاف هم رفتند که ویتنام توانست با برتری دو بر صفر برابر یمن با سه امتیاز در رده سوم گروه D قرار بگیرد.

نظرات بینندگان