arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

سردار اشتری: متهمان اقتصادی را در هر جای دنیا که باشند، به کشور برمی‌گردانیم

فرمانده ناجا در خصوص تعقیب متهمان اقتصادی متواری به خارج از کشور، گفت: کسانی که مرتکب جرم می‌شوند، این را بدانند که در هر کجای دنیا که باشند بالاخره تحت تعقیب پلیس خواهند بود و ان‌شالله اینها شناسایی می‌شوند و به کشور بازگردانده خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار اشتری:متهمان اقتصادی را در هر جای دنیا که باشند، به کشور برمی‌گردانیمسردار حسین اشتری که برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش به این جزیره سفر کرده بود، در حاشیه این مراسم و در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران، در خصوص مبارزه با اخلالگران در حوزه ارز اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضایی،‌ افرادی که در این مدت اخلال ایجاد می‌کردند در حوزه اقتصادی شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند. 

وی افزود: اقدامات پلیس در آرامش بازار ارز و سکه خیلی موثر بود و امیدواریم با این افراد مواجه نشویم، ولی اخلالگران اقتصادی بدانند که پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد آنها را شناسایی می‌کند و بر اساس هماهنگی قضایی آنها را تحویل قانون خواهد داد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است، البته این آمار بر مبنای گزارش‌هایی است که به پلیس سایبر و مجموعه پلیس‌های فتای ما در سراسر کشور ارجاع شده و از طرفی هم در حوزه فضای سایبر بیش از ۷۵ درصد کشفیات داشته‌ایم.

اشتری با اشاره به اینکه پلیس با آمادگی کامل حضور دارد و رسیدگی می‌کند، ادامه داد: امیدواریم در این حوزه با هوشیاری که مردم عزیز خواهند داشت، کمتر ضرر ببینند و اتفاقی برایشان رخ ندهد، البته این مقادیری که عرض کردم، مواردی است که از طریق گزارش به دست ما رسیده و ممکن است بیشتر از این اتفاق افتاده باشد و کسی شاکی نشده باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه پیگیری مجرمان اقتصادی متواری به کشورهای خارجی گفت: بر اساس وظایف ذاتی که پلیس ما دارد و اینترپل الان وظیفه‌اش را انجام می‌دهد، هر مجرمی که از کشور خارج ‌شود با هماهنگی دستگاه قضایی، شاکی و هماهنگی با کشور مربوطه مجرمان را رصد، تعقیب و دستگیر می‌کنیم و به کشور برمی‌گردانیم. 

فرمانده ناجا افزود: طی چند ماه گذشته هم دیدید که تعداد قابل توجهی از این افراد را برگرداندیم، تعدادی از آنها را اعلام کردیم و برخی دیگر را به دلیل کارهایی که لازم بوده انجام شود، در آینده اعلام خواهد شد.

اشتری گفت: کسانی که مرتکب جرم می‌شوند، این را بدانند که در هر کجای دنیا که باشند بالاخره تحت تعقیب پلیس خواهند بود و ان‌شالله اینها شناسایی می‌شوند و به کشور بازگردانده خواهند شد.

نظرات بینندگان