arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل: طبق طرح «معامله قرن» ترامپ، منطقه قدیمی قدس به اسرائیل می‌رسد / ۹۰ درصد کرانه باختری در اختیار فلسطین قرار می‌گیرد

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع که طرف آمریکایی وی را در جریان جزئیات «معامله قرن» قرار داده است، اعلام کرد که طبق طرح ترامپ منطقه قدیمی قدس تحت حاکمیت اسرائیل و بیشتر مناطق عربی در قدس شرقی تحت حاکمیت فلسطین خواهد بود. اما در خصوص شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری نیز، شهرک های مجتمع به اسرائیل الحاق خواهد شود و شهرک های انفرادی تخلیه یا ملغی می شود. به این ترتیب ۹۰ درصد از کرانه باختری در اختیار فلسطین قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برخی جزئیات طرح رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای سازش بین اسرائیل و فلسطینی ها پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برخی جزئیات طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» برای سازش بین اسرائیل و فلسطینی ها پرده برداشت.

این شبکه به نقل از یک منبع که طرف آمریکایی وی را در جریان جزئیات این طرح قرار داده است، اعلام کرد که طبق طرح ترامپ منطقه قدیمی قدس تحت حاکمیت اسرائیل خواهد بود و طرف فلسطینی و اردنی در آن نقشی نخواهند داشت.

طبق ادعای شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بیشتر مناطق عربی در قدس شرقی تحت حاکمیت فلسطین خواهد بود.

اما در خصوص شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری نیز، شهرک های مجتمع به اسرائیل الحاق خواهد شود و شهرک های انفرادی تخلیه یا ملغی می شود

این رسانه صهیونیستی همچنین مدعی شد که به این ترتیب ۹۰ درصد از کرانه باختری در اختیار فلسطین قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که آمریکا از بیان جزئیات طرح موسوم به معامله قرن که پیش از این توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شده است امتناع می کند و می گوید شاید جزئیات این طرح طی ماه های آینده اعلام شود.

نظرات بینندگان