arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۷

آموزش و پرورش: گزارشی مبنی بر سه نوبته بودن مدارس ابتدایی دریافت نشده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع سه نوبته بودن برخی مدارس دوره ابتدایی را رد نمی‌کنم، اما تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام. رضوان حکیم زاده اظهار داشت: این نکته حائز اهمیت است که اکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در کلاس‌های با تراکم بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند و این یک چالش بزرگ آن هم در دوره ابتدایی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع سه نوبته بودن برخی مدارس دوره ابتدایی را رد نمی‌کنم، اما تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام.

رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه اطلاعی درباره این موضوع که مدارس سه نوبته هستند ندارم، اظهار داشت: اما این نکته حائز اهمیت است که اکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در کلاس‌های با تراکم بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند و این یک چالش بزرگ آن هم در دوره ابتدایی است.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، هیچ کلاسی نباید بیشتر از ۲۶ دانش آموز داشته باشد حال آنکه اکنون ۶۰ درصد دانش آموزان در تراکم کلاس‌های بالای ۲۶ نفر درس می‌خوانند.
حکیم زاده تصریح کرد: با وجود اینکه بر اساس اهداف و تعهدات وزارت آموزش و پرورش باید متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی در زمینه بالابردن نرخ پوشش تحصیلی تلاش شود، اما این اقدام با افزایش استخدام معلمان دوره ابتدایی و توسعه فضا‌های آموزشی همراه نبوده و موجب تراکم کلاس‌های درس شده است.
وی ادامه داد: در عین حال حدود ۱۸۰ هزار کلاس درس در دوره ابتدایی داریم که جمعیت دانش آموزی آن‌ها کمتر از ۲۵ نفر است و ۲۰۲ مدرسه با تنها یک دانش آموز اداره می‌شوند و دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی به ما اجازه نمی‌دهد که این مدارس را تعطیل کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۴۹ هزار کلاس چند پایه در کشور داریم، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مجموع ۷ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲۸۰ نفر در پایه‌های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستندکه از این تعداد یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۷ نفر کلاس اولی هستند.

نظرات بینندگان